
Scandalul Dieselgate este precum un scai de care Volkswagen nu poate scăpa. Pare că orice încearcă să facă compania germană lucrurile merg în direcții neclare sau se complică și mai mult soluțiile care pot duce la rezolvarea cazului. Recent, presa germană a relatat faptul că soluția propusă de Volkswagen pentru rezolvarea problemelor cu softul ilegal ar duce la scăderea duratei de viață pentru motorizările afectate.
Relatările despre aceste probleme au apărut în interiorul Comisiei Europene, care a cerut unor laboratoare independente expertize despre implicațiile pe care le aduc modificările propuse de Volkswagen pentru a rezolva problemele. Experții care lucrează pentru aceste laboratoare au scos la iveală că modificările aduse motoarelor diesel ar cauza un stres suplimentar pentru anumite componente ale motorului. Astfel, durata de viață a motorului ar fi mai mică decât înainte de modificările aduse de Volkswagen. De aceea, Comisia Europeană a cerut clarificări despre acest subiect celor de la Volkswagen, dar și garanții asupra faptului că durata de viața a motorului nu este în niciun fel afectată de modificări. Unul dintre oficialii mărcii a declarat pentru Reuters că: „Vrem ca Volkswagen să garanteze, în mod contractual și fără limită de timp, că modificările vor avea rezultate și nu presupun niciun impact negativ asupra motorului“.
Volkswagen a negat că modificările propuse pentru a rezolva problemele Dieselgate ar avea un impact negativ asupra motoarelor. „Update-ul de software nu va avea niciun impact negativ asupra consumului sau durabilității motorului sau al componentelor sale“, a declarat unul dintre oficiali mărcii germane.
Până în acest moment, prin service-urile Volkswagen au trecut circa 1,23 milioane de mașini, care au avut parte de modificări care rezolvă problemele cauzate de Dieselgate. Totuși, numărul mașinilor afectate este de 8,5 milioane, modelele provenind de la mărcile Audi, Seat, Skoda și Volkswagen.
Pentru Volkswagen, problema scandalului Dieselgate rămâne una extrem de spinoasă și generatoare de costuri uriașe. Grupul german a anunțat deja că Audi se retrage din campionatul mondial de anduranță (WEC), iar Volkswagen din cel mondial de raliuri (WRC), cauza fiind direct legată de banii care trebuie puși deoparte pentru plata amenzilor și despăgubirilor ce vor urma.