Au trecut mai bine de șase luni de când Volkswagen ne anunța că a identificat măsurile necesare pentru a remedia motoarele afectate de scandalul Dieselgate. După lungi tatonări cu instituții ale statului german, care au devenit un fel de garant al măsurilor care trebuie adoptate în Europa, germanii de la Volkswagen au primit undă verde pentru a rechema în service un număr important de modele pentru a remedia problemele apărute în urma scandalului Dieselgate.
Săptămâna trecută, Autoritatea Germană de Transport (KBA) a anunțat că 800.000 de automobile afectate de Dieselgate pot fi rechemate în service pentru a trece prin modificările propuse de grupul german. Modelele vizate era VW Eos, CC și Passat, echipate cu motorul 2.0 TDI (EA 189).
Pe 8 iunie, după studierea unor noi seturi de propuneri venite din partea VW, autoritatea germană a dat undă verde la rechemare pentru alte 1,1 milioane de modele care intră sub incidența Dieselgate. De această dată gama de modele este mult mai largă și vizează: VW Golf, VW Tiguan, VW Passat, Audi A4, Audi A5, Audi A6, Audi Q5 și Seat Exeo, toate echipate cu motorizarea diesel 2.0 TDI (EA 189).
Conform oficialilor KBA, care au testat pe larg măsurile propuse pentru remedierea problemelor, noul soft dezvoltat de Volkswagen nu va afecta consumul de carburant, performanțele dinamice sau nivelul de zgomot la funcționare. Practic, posesorii mașinilor nu vor fi afectați în niciun fel, dar mașinile se vor comporta așa cum ar fi trebuit la ieșirea din fabrică.
Dieselgate – peste 8,5 milioane de unități afectate
În acest moment, numărul de exemplare pentru care Volkswagen a primit undă verde pentru remedierea problemelor care au cauzat Dieselgate se ridică la 2,5 milioane. Totuși, numărul total de unități de sub incidența Dieselgate este de 8,5 milioane.
În săptămânile viitoare, oficialii Volkswagen ne anunță că setul de măsuri pregătite pentru motorizările 1.2 TDI și 1.6 TDI va fi făcut public, astfel încât se va putea trece la remedierea problemelor mașinilor echipate cu aceste unități.