
Cu circa o luna inainte de Salonul Auto de la Frankfurt, Ferrari a facut publice primele informatii si fotografii oficiale cu 458 Speciale. Este vorba despre o versiune si mai sporty a “clasicului” 458 Italia, animata de un puternic V8 aspirat de peste 600 CP!
De la bun inceput trebuie mentionat ca Ferrari a adoptat in premiera pentru aceasta versiune speciala, o serie de solutii sofisticate care se pare ca vor deveni standard pe modelele viitoare ale “calutului cabrat”. Ferrari 458 Speciale a fost modelat aerodinamic la Ferrari Styling Centre, iar proiectul a fost dezvoltat in colaborare cu celebra casa de design Pininfarina care a avut misiunea sa sculpteze formele caroseriei pentru obtinerea unor performante dinamice fara precedent. In acest sens, cele mai notabile interventii au vizat partea frontala si cea posterioara pentru a creste forta de apasare a caroseriei, adica mentinerea „la sol” la viteze de top. Iar din punct de vedere stilistic se disting noile interpretari atat pentru partea frontala cat si pentru cea posterioara, precum si esapamentul repozitionat ori difuzorul redimensionat. Mai mult a fost operata si o reducere a greutatii totale a masinii cu nu mai putin de 90 kg… Iar rezultatul este acela ca noul 458 Speciale este cea mai eficienta din punct de vedere aerodinamic masina de serie din istoria Ferrari.
Una dintre caracteristicile inovatoare ale lui 458 Speciale este sistemul Side Slip Angle Control (SSC) care imbunateste considerabil controlul masinii in situatii limita. Astfel a fost dezvoltat un nou algoritm care analizeaza instant traiectoria masinii si apoi compara datele cu o valoare etalon. Astfel, sistemul SSC efectueaza o serie de corectii prin optimizarea cuplului (prin integrarea functiei F1-Trac traction control), iar apoi il distribuie prin intermediul diferentialului electronic E-Diff. Iar valoarea cuplului maxim de 540 Nm disponibil de la 6000 rpm este cel putin interesanta, asta pentru ca vorbim despre o masina care nu cantareste mai mult de 1.290 kg!
Piesa de rezistenta a noului 458 Speciale este noul propulsor V8 de 4.495 cmc care dezvolta 605 CP, adica cel mai puternic motor aspirat construit vreodata: putere litrica 135 CP/ litru. Iar prin raportul excelent dintre greutatea masinii si puterea dezvoltata de acest motor (2,13 kg/ CP), Ferrari 458 Speciale poate sa atinga 100 km/h in doar 3 secunde la demarajul de pe loc! Mai mult, performantele uimitoare ale acestui Ferrari cu adevarat special au fost testate pe circuitul de casa de la Fiorano, acolo unde exemplarul de test a reusit sa parcurga in doar 1: 23.5 un tur de circuit …
O parte integranta a proiectului 458 Speciale a fost dezvoltarea pneurilor Michelin Pilot Sport Cup2, o etapa care a necesitat o multime de teste si simulari computerizate. Iar conform producatorului, aceste pneuri speciale asigura aderenta maxima pe suprafete umede si ii permit lui Ferrari 458 Speciale sa atinga acceleratii laterale de pana la 1,33 g.
Per total aceste de imbunatatiri de ordin tehnic ii asigura noului 458 Speciale obtinerea unor performante fara precedent pentru o masina care nu a fost construita exclusiv pentru circuit. Insa mai multe informatii despre noul Ferrari 458 Speciale vor fi furnizate de catre constructor la prezentarea oficiala care va avea loc in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Iar cu toate ca pretul nu a fost inca divulgat, unele surse vorbesc de un tarif estimat in jurul sumei de 210.000 EUR.
Voi ce parere aveti despre noua bestie din Maranello?

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.