Salutare tuturor!
Asa cum am promis, intors fiind de la etapa de WRC din Finlanda, incep sa va povestesc cum se construieste o masina de raliu profesionala.
Am facut precizarea profesionala, pentru a evita sa ducem discutia inspre masini construite cu mult suflet insa fara o baza clara de performanta in gand.
Una din regulile clare ale motorsportului, exact ca si in orice indeletnicire, este ca nu trebuie sa incerci sa reinventezi roata…decat daca, in 1% din cazuri, esti un geniu si ai si resursele necesare ca sa te faci auzit!!!
Sustinuti fiind de Renault Romania si constienti de uriasul know-how al francezilor in domeniul sporturilor cu motor, ne-am orientat catre referinta segmentului in ceea ce priveste masinile cu 2 roti motrice si motor aspirat: Renault Clio R3 Maxi Evo 2009.
Masina este senzationala deja pe hartie: motor 2 litri aspirat, 250 CP la 8700 rpm, cutie de viteze secventiala cu 6 trepte, frane Brembo fata si AP tacing spate, controlate de un circuit fara servo, etc, etc. Super masina!
Zis si facut, ne-am hotarat si am comandat-o in primavara lui 2009. Acum incepea distractia, insa nu a pilotarii ci a …ASAMBLARII ei!!!
Renault Sport Technologies nu livreaza masina gata de start ci sub forma de kit, astfel incat echipa tehnica se afla in fata unui challenge important, chit ca nu era primul R3 pe care il construiau.
Ca sa va dati seama un pic de complexitatea lucrarii, trebuie sa va spun ca respectivul kit arata asa: caroseria, absolut goala, nici macar grunduita, avea roll-bar-ul sudat in ea din fabrica, insa restul era venit pe componente pana la ultima saiba. Motorul si cutia de viteze erau asamblate, insa restul zacea in curii special gandite: suspensii de asphalt si macadam, arcuri, discuri de frana, etriere, esapament, rezervor de benzina, geamuri, chedere, instalatie electrica, bord, scaune, centuri, conducte de frana, butoane, sigurante, piulite, suruburi si mii de saibe!
Echipa tehnica de la Mach1 condusa de Iulian Nita si avandu-i in componenta pe Gabi, Mircea, George si Adi, au inceput proiectul si dupa circa 40 de zile de munca sustinuta masina era gata de start!
Pana atunci, insa, aruncati o privire la imaginile din acest prim episod. Cei mai tari specialisti din industrie au fost alesi pentru subansamble:frane Brembo, pedale Tilton, amortizoare Ohlins, filtre Green, etc. Observati sudurile de ranforsare de la caroserie, menite sa sporeasca rigiditatea torsionala a acesteia, precum si rezistenta la socuri. Saptamana viitoare urmeaza faza 2: vopsirea.
Edwin Keleti

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.