
Fără să zică prea multe, fără să prezinte concepte și să facă multe promisiuni, Jaguar a reușit performanța de a fi primul constructor din Europa care prezintă un SUV premium complet electric, care se poziționează direct ca un rival pentru Tesla Model X, cu performanțe mai bune și un preț imbatabil, chiar dacă este mai mic în dimensiuni.
Cu doar câteva zile înainte de startul Salonului Auto de la Geneva, Jaguar a prezentat toate informațiile și primele poze cu I-Pace, SUV-ul complet electric care va concura cu Tesla Model X. Acesta nu doar că arată spectaculos la exterior, dar are un interior elegant și chiar sofisticat și impresionează prin detaliile tehnice pe care le propune.
În primul rând, I-Pace are o lungime de 4,68 metri, ceea ce înseamnă că se poziționează în segmentul SUV-urilor premium de clasă medie, însă pentru o mașină electrică asta înseamnă altceva decât ceea ce știm. Chiar Jaguar o spune – I-Pace este comparabil cu Porsche Macan la exterior, însă oferă un interior la fel de spațios precum Porsche Cayenne, datorită faptului că o mașină electrică are motoare extrem de compacte și poate oferi mult mai mult spațiu pentru pasageri.
Propulsia lui I-Pace este asigurată de două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, care însumează o putere maximă de 400 CP și 696 Nm. Astfel, accelerația 0-100 km/h este realizată în doar 4,8 secunde. Momentan, viteza maximă nu a fost comunicată.
Acumulatorii cu 432 de celule au o capacitate de 90 kWh, capabilă să asigure o autonomie de 480 km. Este important de știut că aceasta este realizată în noul ciclu de testare WLTP, valoare fiind comparabilă cu circa 600 km în vechiul ciclu de testare, după care se ghidează momentan Tesla.
O altă premieră este integrarea unui sistem ce permite încărcarea la stații rapide de 100 kWh, ceea ce asigură posibilitatea de a atinge 80% din capacitate în doar 45 de minute. Tot la 100 kWh, în doar 15 minute se asigură o autonomie de 100 km. Acumulatorii sunt garantați pentru 8 ani sau 160.000 km.
Interiorul merită menționat pentru că este spectaculos, cu sistemul Touch Pro Duo pe care l-am văzut deja la Velar, care permite o conectivitate de top, inclusiv prin intermediul unei aplicații dedicate pe telefonul mobil. Instrumentele de bord clasice au fost înlocuite de un display, cu o diagonală de 12 inchi, cu denumirea de Interactive Driver Display.
Vânzările vor debuta în vara acestui an, iar prețurile pentru Europa pornesc de la circa 70.000 de euro, în funcție de piață.