Abrevierea sistemului de recuperare a energiei cinetice (Kinetic Energy Recovery Systems) folosit la masinile de Formula 1.
Prima aparitie a acestuia a fost una destul de controversata in anul 2009 si nu toate echipele l-au folosit. Unul din principalele dezavantaje a fost acela ca a ridicat centrul de greutate al masinilor si a scazut greutatea balastului cu 25 de kg (greutatea totala a masinii ramanand neschimbata), balast ce putea fi pozitionat la buna alegere a constructorului pentru un balans dinamic ideal al monopostului.
Sistemul (fie el electric sau mecanic) recupereaza energia termica dezvoltata in timpul franarii si o stocheaza intr-o baterie urmand ca apoi, la comanda pilotului, sa o elibereze pentru a imbunatati performantele. Cuantumul surplusului de putere este de circa 80 CP si se poate dezvolta pe o fereastra de timp de 6,67 secunde la fiecare tur de pista.
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.