
Primul lucru care iti vine in minte cand te uiti la Delta este ca ai in fata ochilor masina lui Batman, iar din clipa in clipa supereroul poate sa apara si sa demareze in tromba pe urmele raufacatorilor. Totusi, placutele cu numere de Bucuresti te trezesc la realitate.
Asocierea cu Batmobilul nu este una intamplatoare, intrucat pe durata testului de trei zile masina a starnit o serie de reactii din partea participantilor la trafic, printre care si atribuirea statutului de masina de supererou. Insa cum aspectul nu este totul, designul indraznet vine la pachet cu performante pe masura.
Propulsorul diesel de 1,9 litri cu doua turbine dezvolta nu mai putin de 190 CP si un cuplu maxim de 400 Nm, disponibili inca de la 2.000 rpm. Masina atinge 100 km/h in 7,9 secunde, iar viteza maxima este de 222 km/h.
Toate aceste valori se traduc printr-o agilitate de invidiat, iar schimbarea benzilor se face intr-un ritm foarte alert. Nici la depasirile mai in forta nu trebuie sa te bazezi pe factorul hazard, intrucat motorul trage foarte bine indiferent de treapta in care se ruleaza, iar plafonarea survine tarziu.
Trebuie neaparat sa mentionez ca tot acest bagaj de putere nu implica un consum mediu mai mare de 6 l/100 km, valoare foarte apropiata de cea furnizata de constructor. Cu un plin, Delta strabate aproape 1.000 km. Impresionant!
Exista ceva ruliu pe viraje, insa acesta nu intimideaza soferul de la apasarea mai puternica a pedalei de acceleratie. Increderea la volan este sporita de sistemul de franare cu ABS si ESP, excelent dozat, si de directia precisa care ofera un feedback pronuntat.
Suspensia lucreaza eficient si in deplina liniste indifrent de suprafata de rulare, iar zgomotele de vant sunt la un nivel acceptabil. Totusi, pneurile de mari dimensiuni aduna ceva zgomot in mers, mai ales la viteze de deplasare ridicate.
Delta este si o masina foarte confortabila, scaunele sunt excelent profilate, iar tapiteria din piele parca te invita sa iei loc si sa incerci deplasari cat se poate de lungi. De altfel, dupa trei ore la volanul masinii si aproximativ 300 de kilometri parcursi fara oprire, senzatia de oboseala intalnita la majoritatea masinilor din clasa compacta nu se face simtita deloc. Sistemul audio lucreaza si el la destinderea pasagerilor, iar comenzile audio de pe volan permit schimbarea posturilor fara a-ti abate atentia de la drum.
Climatizarea bi-zona creeaza o ambianta placuta in habitaclu, iar suprafata vitrata de mari dimensiuni din plafon, partial retractabila electric, iti va permite sa respiri aer curat atunci cand te afli la munte.
Exista suficient loc in fata la nivelul picioarelor si al capului, iar zona locurilor din fata poate adaposti cu usurinta trei pasageri. Portbagsjul de 380 de litri este bine structurat si adanc si inghite chiar mai multe bagaje decat ai avea nevoie.
De siguranta ocupantilor se ocupa o serie de airbaguri frontale, laterale si de tip cortina, iar sistemul ISOFIX are grija de integritatea celor mici. Nu lipsesc nici barele de protectie din portiere si centurile de siguranta cu fixare in trei puncte.
Per ansamblu, Delta este o compacta cu design nonconformist, foarte placut de condus si prea putin raspandita si chiar cunsocuta. In plus, masina striga “italiano vero” prin toti porii si va oferi proprietarului un statut aparte. Lancia este altfel!
Daca va intereseaza aceasta masina pe Autovit.ro aveti cateva optiuni second hand cu preturi pornind de la 11.500 euro.