autovit.ro
B SECTIUNI

Masini de colectie: Maserati Ghibli

In anul 1964, la standul Carozzeria Ghia de la Salonul Auto de la Torino a fost prezentat in premiera mondiala conceptul Ghibli, mai degraba un studiu de design decat un alt Gran Turismo in gama Maserati. Insa reactia publicului a luat prin suprindere chiar si pe cei mai aprigi sustinatori ai marcii si astfel s-a luat decizia ca Maserati Ghibli sa devina inlocuitorul venerabilului Mistral.

De la concept la model de serie…

Pe baza prototipului desenat de Georgetto Giugiaro si dupa cateva subtile modificari functionale, in anul 1967 Maserati Ghibli a intrat in productia de serie si a devenit rapid unul dintre cei mai puternici rivali pentru Lamborghini Miura.

Sportivul coupe Ghibli a preluat structura caroseriei de la modelul 3500GT cu mici modificari: ampatamentul a fost micsorat, rigiditatea torsionala a sasiului a fost crescuta, in timp ce solutia pentru suspensii a ramas aceeasi. S-a optat pentru suspensie fata cu arcuri eliciodale, amortizoare hidraulice si bara antiruliu, solutie care garanteaza o excelenta manevrabilitate.

Picanteriile lui Ghibli

In partea frontala impresioneaza capota interminabila si blocurile optice escamontabile. Aceasta idee stilistica a permis ca habitaclul sa fie “retras” si plonjat puternic catre partea posterioara….

Daca designul interior al lui Mistral era deosebit de modern si compact, habitaclul lui Maserati Ghibli este foarte bine echipat, spatios si chiar confortabil. Si asta cu toate ca inaltimea este mai mica cu circa 40 mm comparativ cu cea a concurentilor directi.

Motorul folosit de Maserati Ghibli este un V8 de 4719 cmc capabil sa dezvolte o putere maxima de 330 CP la 5000 rpm! Iar daca vreti sa ascultati sunetul specific al acestui propulsor si sa vedeti cum se comporta in mers un exemplar Ghibli va recomand filmuletul de mai jos:

Cabrioletul, o raritate

Ca urmare a succesului comercial, in anul 1969 a intrat in productia de serie si versiunea cabriolet denumita Spyder. Un an mai tarziu a inceput fabricarea chiar si a unei variante sporty de 335 CP botezata Spyder SS, un model extrem de rar fabricat in numai 25 de exemplare.

Productia modelului Ghibli s-a incheiat in anul 1973, iar pe parcursul celor 6 ani au fost fabricate: 1.149 exemplare Coupe, 125 exemplare Spyder si 25 Spyder SS. Succesorul lui Ghibli a fost Maserati Khamsin (1974-1982), insa foarte interesant este ca in anul 1992 Maserati a revitalizat legendarul Ghibli fabricand o noua generatie care a fost comercializata pana in anul 1997.

Avem fani Maserati pe aici? Ce model v-ar placea cel mai mult?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)