autovit.ro
B SECTIUNI

Masinile noi, din ce in ce mai putin poluante

Chiar daca marea majoritate a pietelor auto europene inca se confrunta cu mari probleme cauzate de criza economica, din studiul realizat de JATO Dynamics reiese ca una dintre preocuparile constructorilor de autoturisme noi ramane scaderea mediei emisiilor poluante. Iar conform acestui raport, Fiat este cea mai “curata” marca auto, in timp ce Portugalia este cea mai putin poluata tara europeana…

Conform celei mai recente analize JATO Dynamics, anul trecut media emisiilor poluante de CO2 pentru automobilele noi din Europa a fost stabilita la 132,2 grame/ km, ceea ce reprezinta o scadere importanta de la 136,2 grame per km, valoare calculata pentru anul 2011. Mai mult, analiza mai arata ca aproximativ 40% dintre masinile noi vandute sunt clasificate ca fiind ”low CO2”, adica sunt animate de propulsoare care emit pana la 120 grame de CO2/ km.

Un alt rezultat interesant al acestui studiu este ca nu mai putin de 9 marci auto au reusit sa indeplineasca inca de pe acum obligatia pentru anul 2015, si anume reducerea emisiilor poluante la o valoare de pana la 130 grame de CO2 per km. Pentru al saselea an consecutiv, brand-ul Fiat conduce topul celor mai putin poluante marci auto cu o medie de 119,8 grame CO2 per km. Constructorul italian este urmat de catre francezii de la Peugeot (121,2 g/km) si Renault (121,3 g/ km), precum si de branduri precum Toyota (121,7 g/km), Citroen (122 g/km), SEAT (123,9 g/km), Mini (128,6 g/km), Ford (129,1 g/km) si Kia (129,3 g/km).

Pentru stabilirea mediei europene de emisii poluante de CO2 au fost stranse informatii din 23 de piete europene, printre care si Romania. Astfel cu exceptia Belgiei, pe toate celelalte piete analizate au fost inregistrate reduceri ale mediilor de emisii poluante, prin comparatie cu valorile stabilite in anul 2011.

Jato_2

Dupa cum reiese din tabel, cea mai redusa medie a emisiilor poluante a fost stabilita in Portugalia, in timp ce cea mai mare diferenta fata de media inregistrata cu un an inainte a fost sesizata in Grecia. O explicatie ar fi cresterea cotei de piata a dieselurilor pe piata greceasca la 40%, de la putin peste 10% cat detinea acest tip de motorizare in anul 2011. Mai trebuie subliniat ca pana in noiembrie 2011, cu exceptia taxiurilor, autoturismele cu motorizare diesel au fost interzise in cele mai mari orase ale Greciei.

In termeni de reducere a mediei emisiilor de CO2, Danemarca ocupa pozitia secunda cu o scadere importanta de 9,3 grame per km fata de anul anterior. Aceasta scadere este datorata in mare masura cresterii cotei de piata a autoturismelor din segmentul A, aceasta clasa devenind furnizorul principal de masini noi pentru clientii danezi.

Din analiza intocmita de catre JATO Dynamics mai reiese ca si piata auto din Romania a inregistrat in anul 2012 o scadere de 3,4 grame de CO2 per km a mediei de emisii poluante.

Ce parere aveti despre aceste rezultate ale raportului JATO Dynamics?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)