
După ce legendarul G de la Mercedes-Benz a primit acum două săptămâni o generație complet nouă, acum a venit momentul pentru prezentarea navei-amiral a gamei. Aceasta va fi prezentată la Salonul Auto de la Geneva care va debuta pentru o lună și poartă denumirea de Mercedes-AMG G 63. Iată toate detaliile despre cea mai puternică Clasa G.
Cu toată că noua generație este complet nouă, de la platformă, la motorizări, tehnologii și interior, designul este imediat recunoscut. Încă de la prima vedere recunoști că ai î față un simbol care face istorie încă din 1979. Pentru cea mai puternică versiune a familiei, lucrurile nu s-au schimbat prea mult la exterior, însă tușa sportivă pe care orice model AMG trebuie să o ofere este evidentă. Elementele caroseriei sunt mult mai proeminent conturate și asigură o statură dinamică, puternică și bine definită. Este ușor de observat că grila, spoilerele, pragurile și alte câteva elemente au fost redesenate pentru mai multă sportivitate.
Totuși, față de generația anterioară cea mai mare schimbare nu este reprezentată doar de noua platformă, ci și de motorizarea V8 biturbo, care acum nu mai are 5,5 litri, ci 4,0 litri, la fel ca pe supersportivul AMG GT. Puterea dezvoltată este de 585 CP și 850 Nm, care asigură performanțe absolut fantastice pentru un off-roader adevărat. AMG G 63 poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 4,5 secunde, viteza maximă fiind limitată la 220 km/h pentru versiunea normală sau la 240 km/h pentru cea cu pachetul AMG Driver. Deși nu va interesa pe nimeni, Mercedes ne anunță că G 63 are un sistem de start&stop și poate dezactiva patru din cei opt cilindri în momentul în care sarcina este redusă, totul pentru o mai bună eficiență la rulare. Astfel, consumul mediu atinge cifra de 13,2 l/100 km.
Pentru cutia de viteze nu există decât opțiunea AMG Speedshift TCT 9G care garantează schimbări rapide de treaptă și mai multe moduri de mers pentru diverse situații. Sistemul de tracțiune integrală este setat diferit față de vechea generație, distribuția puterii fiind acum de 40/60 (față/spate) spre deosebire de 50/50, așa cum era la vechea generație. Evident, Clasa G beneficiază de reductor, care poate fi activat până la viteze de 40 km/h. La fel ca și la vechea generație există posibilitatea de a bloca atât diferențialul central, cât și cel spate și față, în această ordine.