
Mercedes-Benz a dezvoltat o nouă generație de faruri LED ce integrează 84 de diode emițătoare de lumină și oferă performanțe superioare actualelor blocuri optice LED. Mercedes preferă să dezvolte în continuare farurile LED, în timp ce concurența directă a adoptat blocurile optice laser, spunând că LED-urile oferă performanțe similare cu costuri mult mai reduse.
Farurile LED Mercedes-Benz de generație actuală folosesc câte 24 de diode emițătoare de lumină pentru fiecare far. Germanii vor să ducă tehnologia mai departe și au anunțat că vor folosi în curând o nouă generație de faruri LED cu 84 de diode LED. Fasciculul luminos va fi astfel mai precis și mai ușor de direcționat, iar în plus va reduce orbirea șoferilor din față sau de pe contrasens. De asemenea, Mercedes-Benz lucrează la un viitor sistem LED pentru faza de drum ce va fi capabil să lumine șoseaua pe o distanță de 600 metri.
Farurile MultiBeam cu 84 de LED pot proteja ceilalți participanți la trafic creând un con de umbră atunci când este necesar, dar păstrând faza lungă în funcțiune. Celălalt participant la trafic nu este orbit, iar după trecerea acestuia, farul revine la intesitate maximă. Fiecare dintre cele 84 de diode este controlată separată fără să fie nevoie de un mecanism mecanic. Pentru a putea lumina la 600 metri, în viitor, Mercedes-Benz va încorpora tehnologia High Range LED, o fază lungă ce va oferi o vizibilitate deosebită. Mercedes-Benz mai spune că tehnologia sa din domeniul farurilor LED oferă performanțe similare cu sistemele laser folosite de către mărcile concurente, dar cu costuri de producție mult mai mici.
În viitor, Mercedes va trece la un nivel superior în domeniul farurilor auto. Tehnologia va permite o rezoluție superioară a fasciculului luminos prin folosirea unui chip LED cu 1024 de pixeli luminoși, fiecare pixel putând fiind controlat separat. Acest proiect este dezvoltat de către Mercedes-Benz și partenerii săi din domeniul iluminării auto: Infineon, Osram, Hella și Fraunhofel Gesellschaft IZM. Testarea noii tehnologii va începe în 2015.
Mercedes a îmbrățișat rapid cele mai noi tehnologii din domeniul blocurilor optice. În 1991 a testat pentru prima dată farurile xenon, pentru ca în 1995 deja să fie instalate pe modelul E-Klasse. În 1999 adopta tehnologia bi-xenon pe modelul CL, iar din 2010 folosește tehnologia LED pentru farurile modelelor sale.