autovit.ro
B SECTIUNI

Noua Toyota Auris agita apele in clasa compacta

Vedeta standului Toyota de la Salonul Auto de la Paris a fost fara indoiala cea de-a doua generatie a compactei Auris. Iar daca niponii erau recunoscuti pentru fiabilitatea exemplara, acum se pare ca au reusit sa construiasca o masina chiar frumoasa. Am sau nu dreptate?

Nu este un secret faptul ca clientul tipic de Toyota cumpara rational si mai putin din punct de vedere emotional. Insa agitatia din ultima vreme care a cuprins segmentul compact a determinat constructorul nipon sa investeasca masiv in design. Astfel dupa ce a testat reactia publicului cu noul Yaris, Toyota a decis ca a venit momentul sa etaleze la Paris cea de-a doua generatie Auris.

In primul rand trebuie stabilit ca vorbim despre varianta hatchback a celei mai vandute masini a tuturor timpurilor, Toyota Corolla, un succes la nivel mondial care din anul 1966 si pana in prezent a fost comercializata in peste 39 milioane de exemplare pe intreg globul!

Prima schimbare majora ar fi modificarea radicala a design-ului. Prin urmare noul autoturism compact adopta un look modern si chiar agresiv, care a lipsit pana acum modelelor Toyota. Comparativ cu modelul anterior, cea de-a doua generatie Auris este cu 30 mm mai lunga si chiar cu 55 mm mai scunda, asta in timp ce ampatamentul a fost pastrat la 2.600 mm. De asemenea se observa ca noua Toyota Auris beneficiaza de un al treilea geam lateral de forma triunghiulara, precum si de introducerea luminilor de zi dotate cu tehnologie de iluminare pe baza de LED-uri. Constructorul mai afirma ca noua alura a lui Auris a ajutat la obtinerea unui coeficient aerodinamic de 0,28, ceea ce se traduce, printre altele, printr-o mai buna stabilitate si chiar o reducere a consumului de carburant.

Era firesc ca si interiorul sa fie modificat corespunzator…La prima vedere, noul design este mult mai atractiv, iar piesa de rezistenta este consola centrala organizata simplu si eficient. Acum formele angulare inlocuiesc liniile curbate ale modelului anterior, iar calitatea materialelor si a finisajelor pare mai ridicata. In plus a fost optimizata si aranjarea habitaclului, astfel reprezentantii Toyota sustin ca pozitia de condus a fost imbunatatita si astfel au mai fost adaugati 20 mm pentru picioarele pasagerilor care calatoresc pe locurile din spate, precum si 90 mm suplimentari la lungimea spatiului de incarcare. Prin urmare, cea de-a doua generatie Auris a mai castigat inca 6 litri la nivelul portbagajului care acum atinge valoarea de 360 litri. Insa de un mai mare castig, de 127 litri, beneficiaza versiunea Auris Hybrid, acest volum suplimentar fiind obtinut prin reamplasarea bateriilor.

Din informatiile furnizate de catre constructor reiese ca noua generatie Auris este animata de un motor turbodiesel de 1,4 litri, precum si de doua motoare pe benzina de 1,33 litri si 1,6 litri. De asemenea va fi disponibila si versiunea Auris Hybrid care se va baza pe o varianta imbunatatita a sistemului Hybrid Synergy Drive.

Cam acestea ar fi noutatile celei de-a doua generatii Auris. Voua cum vi se pare noua compacta nipona si cum o vedeti pozitionata fata de rivalii teutoni: Ford Focus, VW Golf si Opel Astra?

6 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)