autovit.ro
B SECTIUNI

Noul Stepway, cate un pic din toate

Inca din toamna anului trecut, atunci cand la Salonul Auto de la Paris am asistat la lansarea oficiala, noua generatie Stepway mi-a lasat impresia ca este cel mai “frumos” model Dacia fabricat vreodata. Insa experienta m-a invatat ca emotia de la prima vedere este uneori inselatoare si o masina trebuie judecata mai rational. Asa ca impins de curiozitate am programat un test cu noul Stepway 1.5 dCi 90 CP pentru a-mi putea forma o parere de ansamblu. Si sa vedeti cate lucruri interesante am descoperit…

Chiar daca nu mai este un secret pentru nimeni, ar fi bine sa stabilim de la inceput ca Stepway este de fapt un Sandero cosmetizat “off-road”: o garda la sol usor inaltata, protectii suplimentare pentru caroserie, traverse pe plafon, plus alte detalii de personalizare. Si mai mult ca oricand, Dacia se pare ca a gasit reteta perfecta din punct de vedere stilistic. Vorbim despre un design schimbat radical, cu influente mai degraba teutone decat unele provenite de pe filiera latina. Ceea ce nu este deloc rau, chiar foarte bine…

Stepway_2

Iar inainte de a porni motorul, m-am decis sa analizez mai atent finisarile interioare… Astfel atentia mi-a fost atrasa de ornamentele gri care incadreaza partea superioara a consolei centrale, bratul inferior al volanului, manerele interioare ale portierelor, contururile celor doua aeratoare de pe consola centrala, precum si cele trei cadrane de bord intrepatrunse. Ceea ce arata chiar bine in combinatie cu plasticul mat de pe consola centrala, acolo unde troneaza sistemul “Media Nav”, disponibil standard pe Stepway… Un gadget deosebit de eficient cu ecran de 7 inci si care inglobeaza sistemul audio, navigatia, conexiunile USB si Bluetooth, intr-un cuvant cam tot ce ai avea nevoie la drum, in zilele noastre… Totusi nu am sesizat vreo imbunatatire notabila a pozitiei de condus, prin comparatie cu generatia anterioara. Dar am remarcat ca reglajele pe inaltime atat pentru volan cat si pentru scaunul soferului permit configurarea unei pozitii cat mai optime de condus.

Am mai observat ca in ciuda tuturor criticilor venite din partea utilizatorilor, Dacia nu a renuntat la solutia de pozitionare pe consola centrala a comenzilor pentru geamurile electrice. In schimb, sistemul de reglare al oglinzilor electrice nu mai este pozitionat sub frana de mana, ci pe plansa de bord, in stanga volanului. Mai trebuie mentionat ca spatiul interior este situat la o cota ridicata, astfel trei pasageri pot calatori confortabil pe bancheta. Asta in timp ce portbagajul dispune de un volum de 320 litri care la nevoie poate fi suplimentat prin rabatarea banchetei fractionabile 1/3 – 2/3, standard pentru Stepway.

Stepway_3

Iar dupa ce mi-am conturat o imagine de ansamblu cu privire la schimbarile din interior, am pornit la drum… Si mi se pare inutil de precizat ca acest propulsor 1.5 dCi de 90 CP este un motor care “consuma cu pipeta”. Cum ma asteptam, in urma acestui test am obtinut un consum de aproximativ 5,1 litri la 100 km rulati in regim mixt, ceea ce este chiar excelent… Iar in afara drumurilor asfaltate, Stepway mi-a lasat impresia ca se pozitioneaza la nivelul oricarui SUV mic sau chiar compact. Ma refer mai ales la suspensia care filtreaza eficient neregularitatile, precum si la capacitatile de trecere adecvate. Si daca tinem cont de toate aceste avantaje mentionate mai sus, parca pretul de 12.350 EUR cu TVA inclus nu mai pare chiar atat de mare…

Voi ce parere aveti despre noul Sandero Stepway?

9 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)