autovit.ro
B SECTIUNI

O noua reteta pentru BMW X1

Incepand din aceasta luna, BMW a introdus un facelift pentru mezinul gamei SAV-urilor bavareze. Pentru a va forma o idee despre aceasta subtila restilizare, am dat o fuga pana la fabrica din Munchen pentru un prim contact cu noul X1 facelift. Si ce credeti cam am aflat?

De la inceput trebuie mentionat ca acest crossover premium compact este construit pe platforma tehnica a modelului BMW seria 3 si a fost lansat in cursul anului 2009. Iar in cei aproape 3 ani de piata, BMW X1 a fost comercializat in peste 250.000 exemplare, in intreaga lume.

La prima vedere, restilizarea caroseriei este atat de subtila incat poti cu usurinta sa nu remarci ca acum partea frontala este marcata de patru linii care se intersecteaza deasupra placutei de inmatriculare, formand un X. Tot in fata am mai observat o aliniere a designului la noua imagine a SAV-urilor bavareze, astfel grila de aer este formata acum din trei elemente, iar noile blocuri optice beneficiaza de lumini de zi pe baza de LED-uri.

La interior am sesizat orientarea mai pronuntata a consolei centrale catre sofer, precum si introducerea unor noi materiale pentru plansa de bord care potenteaza caracterul premium, in special insertii in plansa de bord care imita mai bine “nervurile” lemnului.

Pe parcursul testului efectuat in imprejurimile orasului Munchen am mai sesizat noul design al display-ului care afiseaza functiile sistemului iDrive, mai logic si mai usor de setat chiar si in mers. Oficialii BMW afirma ca odata cu acesta restilizare, au mai fost introduse doua noi linii de design (xLine si Sport Line), care alaturi de pachetul M sport, ofera acum mai multe posibilitati de individualizare a masinii, in functie de preferintele clientului.

Acest prim test cu BMW X1 facelift l-am efectuat cu noua motorizare 25d, cel mai puternic turbodiesel din gama SAV-ului compact. Acest propulsor care inlocuieste vechiul 23d dispune tot de doua turbine de supraalimentare, insa dezvolta acum 218 CP la 4.000 rpm si are un cuplu maxim de 450 Nm disponibil in plaja 1.500-2.500 rpm. Pe parcursul testului am apreciat, in primul rand, sincronizarea dintre acest motor si noua cutie de viteze automata cu opt trepte, astfel trecerea dintr- o treapta in alta se face foarte lin, aproape insesizabil. Am mai fost placut impresionat de scaunele confortabile, manevrabilitatea excelenta, tinuta de drum cu o subtila tenta sporty, reprizele viguroase ale noului turbodiesel, dar si de setarea optima a suspensiei care se dovedeste nici prea moale, nici prea dura.

Cam acestea au fost primele impresii dupa primul contact cu BMW X1 facelift. Voua cum vi se pare aceasta restilizare a celui mai mic SAV din oferta constructorului bavarez?

19 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)