
Modelul de clasă medie al celor de la Opel se află la prima generație sub numele de Insignia și este urmașul modelului Vectra, denumire la care s-a renunțat în momentul în care Opel a dorit să aducă o schimbare radicală în segment. Insignia este pe piață încă din 2008 și a avut un facelit important în anul 2013, dar și alte modificări ce au vizat introducerea în gamă a tehnologiilor de ultimă generație sau a motorizărilor mai performante și mai eficiente. Mai jos, analizăm cotațiile prețurilor pentru piața de mașini rulate din România.
Opel Insignia (2008-prezent, facelift 2013)
La fel ca la orice mașină cu o gamă largă de motorizări și echipamente opționale, prețurile pentru Insignia sunt foarte mult influențate de acestea. În România, prețurile pornesc de la circa 26.000 de euro, pentru modelele cu un rulaj minim și echipări bogate, cea mai comună motorizare fiind cea diesel, de 2,0 litri. Până la valoarea de 20.000 de euro, există o mulțime de oferte, majoritatea cu rulaje mici, de până 20.000 de km.
În acestea cazuri, prețurile se diferențiază în funcție de versiune și motorizare. Sub acest prag, încep să apară ofere cu rulaje mai mari, ce variază între 30.000 și 70.000 km. Dacă rulajul este cel important, atunci se pot căuta modele care sunt vândute de dealeri, fiind foste mașini de demo. Acestea sunt bine întreținute și au un rulaj minim, dar realizat în mare parte în condiții de test. Chiar și la pragul de 18.000 de euro există mașini noi vândute de dealeri, corect echipate.
La prețul de circa 15.000 de euro există numeroase oferte cu rulaj de sub 100.000 km, cu an de fabricație 2013-2014, în marea majoritatea a cazurilor echipate cu motorizarea diesel de 2,0 litri. Atunci când rulajul se apropie de circa 150.000 de km (în unele cazuri mai puțin), prețurile scad la circa 12.000 de euro, pentru anul de fabricație 2012.
Între 10.000-12.000 de euro sunt cele mai multe oferte de pe piață, cu ani de fabricație ce variază de la 2011-2013. Sub acest prag, rulajul începe să fie din ce în ce mai ridicat, cu valori ce ajung spre 200.000 km (cu puține excepții). Între 8.000-12.000 de euro, piața oferă numeroase oferte, majoritatea fiind motorizate de unitatea 2.0 CDTI, disponibilă în mai multe versiuni de putere. Sub aceste valori, rulajul și uzura sunt în general foarte mari și implică atenție sporită și verificări atente la achiziție.