autovit.ro
B SECTIUNI

Păreri despre Opel Insignia – descoperă totul despre flagship-ul producătorului german

În 2008, Opel lansa la Salonul Auto de la Londra modelul Insignia, noul flagship al companiei, care avea să înlocuiască „bătrânele” Vectra și Signum. Opel Insignia se remarca încă de atunci (și iese în evidență și în zilele noastre) prin designul deosebit și prețurile accesibile. 

Părerile în privința acestei mașini au fost împărțite. Unii s-au plâns de nenumăratele probleme tehnice. Alții le-au trecut cu vederea. Cert este că în 2009, Insignia a fost mașina anului în Europa, cu peste 100.000 de comenzi. Între timp, modelul a ajuns la a doua generație și a mai primit câteva facelifturi. Descoperă în rândurile următoare totul despre flagshipul producătorului german. 

Opel Insignia prima generatie

Păreri Opel Insignia – prima generație (2008-2013)

Aspect și interior

Așadar, Opel avea nevoie în 2008 de un suflu nou, deoarece imaginea Vectra începuse să lase de dorit. Prin urmare, un model concept avea să se transforme în unul de serie. Prima generație de Opel Insignia era și este disponibilă în variantele sedan, hatchback și break. Designul mașinii avea să atragă toată atenția încă din momentul lansării. Chiar și în prezent, la 14 ani distanță, aspectul mașinii este unul modern. 

S-a pus accent și pe interior, construit de la zero, în comparație cu Vectra. Insignia oferea scaune mai confortabile, datorită grosimii mai mari. Spațiul din spate era, de asemenea, mai generos, iar portbagajul de 530 de litri putea fi extins până la 1.430 de litri, prin rabatarea banchetei. O nouă generație de infotainment era inclusă, cu monitor color de șapte inci, hartă 3D, ghid digital de călătorie și funcții îmbunătățite. 

Motoare Opel Insignia – prima generație (2008-2013)

Încă de la prima generație, Opel a venit cu o gamă extinsă de motoare pe Insignia. Versiunea de bază era o motorizare turbo de 1,4 litri, în timp ce un motor V-6 turbo de 2,8 litri alimenta cea mai puternică versiune. În total, prima generație de Opel Insignia aducea 8 versiuni de motoare pe benzină și 10 motoare diesel. Mașinile au tracțiune față sau tracțiune integrală, cutii de viteze manuale sau automate.

Din punctul de vedere al performanțelor, prima generație oferă o viteză maximă de 204 km/h, o accelerație de la 0-100 km/h în 10.9 secunde și un consum declarat de producător de 6,8 litri în oraș, 4,3 litri la drum lung și 5,2 litri mixt la suta de kilometri.  

Vezi 👉 AICI oferta noastra de AUTOTURISME

opel insignia facelift

 

Păreri Opel Insignia – facelift (2013-2017)

Aspect și interior

După lansarea din 2008, Opel Insignia s-a bucurat de un succes incredibil, cu peste 500.000 de unități vândute în întreaga lume. În 2009, modelul a primit premiul de Mașina Anului în Europa. În 2013, Opel a decis să vină cu un facelift, ce includea câteva detalii exterioare, motoare noi și un sistem de infotainment îmbunătățit. Pe lângă variantele sedan și hatchback, Insignia lansa și varianta Sports Tourer, un break de dimensiuni mari, ce oferea și mai mult spațiu pentru pasageri.

Faceliftul din 2013 aducea faruri bi-Xenon în echiparea standard, stopuri LED și linii mai subtile. Scaunele au primit o certificare pentru confort și s-a dovedit că designul lor ergonomic oferea cel mai bun sprijin pentru coloana vertebrală și zona lombară. Consola centrală era și ea îmbunătățită: ecran de 8 inchi, comenzi vocale, butoane de direcție sau touchpad. 

Vezi categoria noastra de ▶️ MASINI NOI

motorizare opel insignia

 

Motoare Opel Insignia – facelift (2013-2017)

Modelele produse între 2013 și 2017 aduceau o gamă de noi motoare, 8 pe benzină și 10 variante diesel, la care se adăuga unul pe GPL. Variantele pe benzină erau cuprinse între 1.4 și 2.8 litri și produceau de la 140 până la 260 de cai putere. În varianta diesel, avem motoare de 2.0 litri, ce produc de la 130 până la 195 de cai putere. Motorul GPL de pe Insignia este de 1.4 litri și 140 de cai putere. 

Performanțele erau asemănătoare: viteză maximă de 204 km/h, accelerație 0-100 km/h în 10.9 secunde și un consum declarat de producător de 6,8 litri în oraș, 4,3 litri la drum lung și 5,2 litri mixt la suta de kilometri.

Vezi categoria noastra de ▶️ PIESE

exterior opel insignia

Păreri Opel Insignia 2022

Aspect și interior

A doua generație de Opel Insignia s-a lansat în 2017 și i s-a adăugat și denumirea Grand Sport. Noile modele au adus îmbunătățiri la nivel de design, ce constau în linii foarte netede și aerodinamice, asemănătoare coupe-urilor. 

Utilizarea de materiale mai ușoare a dus și la o reducere a greutății de aproximativ 175 de kilograme, dar și la optimizarea agilității mașinilor. De asemenea, au fost introduse și noi caracteristici tehnice, precum sistemul de tracțiune integrală cu vectorizarea cuplului, unul dintre cele mai sofisticate sisteme din segment, dar și o nouă transmisie automată cu opt trepte. 

În 2020, Opel Insignia Grand Sport a primit și un facelift, cu faruri mai subțiri cu tehnologie adaptivă IntelliLux LED Pixel Light, ce oferă nu mai puțin de 84 de elemente LED pentru fiecare far. Noua grilă a radiatorului a devenit mai largă, cu margini cromate. Interiorul a păstrat scaunele ergonomice și dotările excelente pentru o mașină din clasa medie. 

Motoare Opel Insignia –  a doua generație (2017-prezent)

Opel Insignia Grand Sport din 2017 aducea 5 versiuni de motoare pe benzină, de 1.5 și 2.0 litri, cu 140, 165 sau 260 de cai putere, și 4 versiuni diesel, de 1.6 sau 2.0 litri, cu 110, 136 sau 160 de cai putere. Viteza maximă este de 212 km/h, iar accelerația 0-100 km/h se face în 9.9 secunde. 

Faceliftul din 2020 venea cu un motor pe benzină de 2.0 litri și 200 de cai putere și 3 variante diesel, de 122 cai putere, 174 cai putere (cutie în 6 trepte) și 174 de cai putere (cutie în 8 trepte). În cazul acestor modele, viteza maximă ajunge la 235 km/h și accelerația 0-100 km/h se face în 7.7 secunde.  

Opel Insignia – concluzii

Opel Insignia este un autoturism de familie, ce are o mulțime de puncte pro. Arată bine, oferă confort și spațiu și are prețuri de achiziție foarte bune atât pentru versiunile rulate, cât și pentru cele noi. Costurile de întreținere sunt și ele accesibile, performanțele sunt peste medie, iar consumul acceptabil. 

Cele mai comune probleme semnalate de posesori au fost cele legate de senzorul DPF și electromotorul sensibil. De asemenea, lipsa unei variante electrice sau hibride ar putea reprezenta un neajuns pentru unii. Opel Insigna va lansa o nouă generație în 2024. Câteva alternative din partea competitorilor ar fi Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Mazda 6, Skoda Superb, Peugeot 508 sau Hyundai i40.

Sursa foto: Shutterstock 

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)