Continuam si astazi serialul celor mai noi sedan-uri de buget lansate oficial in aceasta toamna la Paris. Astazi vorbim despre Peugeot 301, o berlina compacta in trei volume destinata in special pietelor emergente si in care constructorul francez si-a pus mari sperante.
Constructorul francez se relanseaza in lupta autoturismelor de buget si propune un autoturism in trei volume adecvat acelor piete in care conditiile de drum sunt foarte dificile (sosele de slaba calitate, climat extrem ori umiditate ridicata), iar decizia de cumparare este guvernata de dimensiunile spatiului interior.
In primul rand trebuie mentionat ca Peugeot 301 este un competitor pentru Skoda Rapid, SEAT Toledo si Citroen C-Elysee, cele mai noi autoturisme de buget prezentate la Paris si care vor fi lansate pe piata pana la finele acestui an. Astfel, in contextul crizei economice care a afecta puternic piata auto, cei de la Sochaux au constientizat ca pentru a face fata acestei competitii puternice de pe pietele emergente trebuie sa realizeze un autoturism solid, dar si cu un pret de achizitie cat mai rezonabil.
Confortul pasagerilor si volumul portbagajului au fost doua obiective majore si astfel caroseria a fost dimensionata la 4,44 metri lungime, in timp ce ampatamentul a fost stabilit la 2,65 metri. Prin urmare, volumul portbagajului atinge valoarea de 640 litri, in timp ce spatiul pentru genunchii pasagerilor de pe locurile din spate este de 121 mm.
Evident ca trenul de rulare a trebuit dezvoltat special pentru exploatarea in conditii dure, in timp ce habitaclul a fost dublu etansat pentru o protectie mai ridicata la praf si la umiditate. In plus s-a optat pentru o redimensionare a sistemului de climatizare pentru o eficienta sporita in conditii extreme de temperatura.
De altfel reprezentantii Peugeot afirma ca au fost efectuate mai multe teste de anduranta, prin care o serie de exemplare au rulat zeci de mii de kilometri pe mai multe continente, pentru a optimiza durabilitatea masinii in functie de mai multi factori externi.
Peugeot 301 este fabricat la uzina din Vigo (Spania) impreuna cu Citroen C-Elysee, iar din aceasta luna va fi pus in vanzare pe pietele din Turcia, Europa Centrala si de Est, Rusia, Ucraina, Grecia, dar si in Maghreb (Tunisia, Algeria si Maroc) ori in alte tari din Orientul Mijlociu. Constructorul francez a mai mentionat ca Peugeot 301 este un model global si prin urmare va fi prezent si in cateva din tarile africane ori pe pietele din America Latina si China.
Pe piata auto din Romania, Peugeot 301 a fost lansat oficial in urma cu cateva zile la un pret de baza de 10.900 EUR cu TVA inclus, o valoare de pornire identica cu cea a modelului infratit Citroen C-Elysee.
Voi care credeti ca sunt punctele forte ale noului Peugeot 301, in fata concurentilor directi?

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.