Piața Auto din România în luna iulie 2025 – creștere de 26% față de anul trecut pe segmentul de mașini noi

Atât situația economică dificilă, cât și evenimentele precum suspendarea și reluarea ulterioară a Programului Rabla 2025 au avut un impact vizibil în ceea ce privește piața auto din România, după cum era de așteptat.
Iată că acum a venit momentul să efectuăm o scurtă analiză în ceea ce privește situația înmatriculărilor de mașini noi în România din luna iulie a anului 2025. Datele pe care urmează să le analizăm sunt conform DGPCI (Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări), iar apoi prelucrate de către specialiștii APIA.
Ce este APIA?
APIA sau Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile are ca scop principal susținerea și încurajarea dezvoltării industriei auto din România. Prin intermediul platformei de raportare, APIA are posibilitatea de a oferi statistici importante în ceea ce privește domeniul auto.
De asemenea, încă din anul 1996, APIA este membră a OICA (Organizația Internațională a Constructorilor de Automobile), fapt care atestă încă o dată credibilitatea datelor statistice oferite de către această societate.
Înmatriculările de autoturisme noi din România în primele 7 luni din 2025
În urma evenimentelor din acest an, piața auto din România a fost vizibil afectată prin comparație cu aceeași perioadă a anului 2024. Pe scurt, singurele luni ale acestui an în care s-a înregistrat un număr mai mare de autoturisme noi înmatriculate în țara noastră au fost februarie, martie și iulie.
Iată o comparație a numărului de autoturisme noi înmatriculate în România în primele 7 luni ale anului 2025 și aceeași perioadă a anului 2024:
Ianuarie: 11 823 (2025) vs 12 566 (2024) -6.3% în anul 2025
Februarie: 11 778 (2025) vs 11 171 (2024) +5.2% în anul 2025
Martie: 9 850 (2025) vs 8 925 (2024) +9.4% în anul 2025
Aprilie: 9 910 (2025) vs 13 047 (2024) -24% în anul 2025
Mai: 10 456 (2025) vs 15 477 (2024) -32.4% în anul 2025
Iunie: 10 522 (2025) vs 21 080 (2024) -50.1% în anul 2025
Iulie: 16 276 (2025) vs 12 898 (2024) +26% în anul 2025
Per total, numărul de mașini noi înmatriculate în primele 7 luni ale anului 2025 este de 80 615, ceea ce reprezintă o scădere de 15.3% față de aceeași perioadă a anului 2024.
Cele mai populare MĂRCI de autoturisme noi înmatriculate în luna iulie 2025 în România
O altă statistică interesantă este mereu cea cu privire la mărcile de autoturisme preferate de români. Se pare că și în luna iulie a anului 2025 numerele confirmă ceea ce putem observa pe străzi în acest sens. Așadar, iată care e situația privind primii 10 producători în România, în funcție de numărul de unități înmatriculate în luna iulie 2025:
Lider în acest clasament este DACIA, ca întotdeauna, fiind înmatriculate 5 106 unități în iulie 2025. Pe locul doi, la o diferență semnificativă, se află TOYOTA, producător din gama căruia au fost înmatriculate în aceeași perioadă în țara noastră 1 757 unități.
SKODA este pe locul al treilea, de data aceasta la o diferență mai mică față de cea dintre primele două clasate, cu un număr de 1 259 unități. Aproape sunt și coreenii de la HYUNDAI, unde vorbim despre un număr de 1 130 unități înmatriculate în iulie 2025 în România.
RENAULT este următorul producător din clasament, cu 976 de unități, iar primul producător german din acest top este VOLKSWAGEN, care urmează la o diferență foarte mică, cu 961 unități.
FORD este pe locul al șaptelea în acest clasament, fiind înmatriculate în iulie 2025 în România 724 de unități ale acestui producător. Apoi, urmează cei de la SUZUKI, cu un număr de 560 unități înmatriculate.
Următorul în clasament este primul producător premium, mai exact, MERCEDES-BENZ, dintre care au fost înmatriculate în iulie 2025 un număr de 517 unități. Clasamentul se încheie cu BMW, fiind înmatriculate 401 unități.
Toți ceilalți producători din afara acestui clasament au adunat în total un număr de 2 885 unități înmatriculate în iulie 2025.
Cele mai populare MODELE de autoturisme noi înmatriculate în luna iulie 2025 în România
După cum era de așteptat, cele mai înmatriculate modele din luna iulie a anului 2025 în România fac parte din portofoliul câtorva dintre producătorii menționați mai sus, care se află în primii 10, în funcție de numărul de unități înmatriculate.
Asemenea lunilor trecute, tendințele în ceea ce privește modelele preferate de români în luna iulie 2025 par să se continue, după cum urmează:
Pe primul loc, după cum probabil vă așteptați, se află bine-cunoscutul model DACIA LOGAN, care a înregistrat un număr de 1 723 unități înmatriculate. Apoi, urmează DACIA DUSTER, cu 1 473 unități, iar pe locul al treilea se situează DACIA SANDERO, cu un număr de 1 116 unități înmatriculate în iulie 2025 în România.
Pe locul al patrulea se află primul model care nu este autohton, mai exact, TOYOTA COROLLA, care a înregistrat un număr de 711 unități înmatriculate. Locul cinci este ocupat de SKODA OCTAVIA, cu un număr de 492 unități.
HYUNDAI TUCSON este următorul model în clasament, acesta înregistrând un număr de 468 unități înmatriculate. Apoi, revenim cu un producător din România, următorul model fiind DACIA BIGSTER, care a înregistrat 413 unități.
Pe locul opt se află modelul DACIA JOGGER, care a înregistrat un număr de 380 unități. Următorul model clasat este TOYOTA YARISS CROSS, cu 380 de unități, iar ultimul în clasament este RENAULT CLIO, care a înregistrat 351 unități.
Toate celelalte modele din afara acestui clasament au adunat în total un număr de 8 769 unități înmatriculate în iulie 2025.
Autoturismele pur electrice în luna iulie 2025 în România
Comparativ cu aceeași lună a anului 2024, în luna iulie 2025 au fost înmatriculate cu aproximativ 17.8% mai puține autoturisme cu sisteme de propulsie 100% electrice. Acest lucru înseamnă că la momentul actual, cota de piață a autoturismelor pur electrice în România este de numai 3.2%.
Unul dintre principalele motive pentru care s-au vândut mai puține autoturisme pur electrice în România în iulie 2025 față de aceeași perioadă a anului trecut este, probabil, schimbarea radicală pe care a suferit-o Programul Rabla 2025.
Pe scurt, subvențiile pentru autoturismele electrice au scăzut considerabil, iar startul teoretic mult întârziat a făcut o bună parte din populație să își reconsidere opțiunile în ceea ce privește achiziționarea, respectiv înmatricularea unui autoturism nou.