
Porsche a reușit o victorie istorică în cursa de 24 de ore de la Le Mans după ce a depășit echipajul rival de la Toyota în ultimele minute ale cursei. Finalul dramatic al unei curse incredibile a adus astfel victoria cu numărul 18 pentru marca germană din Zuffenhausen.
Ediția cu numărul 84 a cursei de anduranță de 24 de ore de la Le Mans va intra în cărțile de istorie pentru dramatismul din ultimele cinci minute. O lovitură de teatru a dat palpitații publicului prezent la fața locului și milioanelor de telespectatori. După aproape 24 de ore de cursă extrem de echilibrată la clasa regină LMP1, cursa era dominată de echipajul Toyota cu numărul 5. Pe locul doi se menținea prototipul Porsche 919 Hybrid cu numărul de concurs 2. Cele două echipaje concurente au schimbat constant poziția de lider, dar în ultima oră, prototipul Toyota părea scăpat în învingător. Toată lumea se pregătea pentru o victorie meritată a japonezilor, Toyota încercând de multă vreme să obțină o victorie în celebra cursă de anduranță. Ar fi devenit doar al doilea constructor japonez care și-a trecut în palmares în această cursă, după victoria celor de la Mazda în 1991.
Însă, soarta avea să fie potrivnică celor de la Toyota. Cu doar cinci minute înaite de final, pilotul Kazuki Nakajima transmitea prin radio că mașina sa nu mai are putere. Inginerii de la standul Toyota rămâneau înmărmuriți, în timp ce rivalii de la Porsche îi transmiteau pilotului Neel Jani să accelereze. Nakajima reușea să ducă mașina până pe linia dreaptă de la Le Mans unde rămînea imbilizat cu trei minute înainte de căderea steagului de final. Porsche trecea pe primul loc și Neel Jani aducea o victorie total nesperată pentru constructorul german alături de colegii săi de echipaj: Romain Dumas și Marc Lieb. Însă, Toyota a câștigat respectul tuturor concurenților de la Le Mans și chiar Porsche s-a înclinat în fața nedreptului abandon printr-o postare ulterioară pe Facebook.
Podiumul avea să fie completat de celălalt echipaj Toyota format din Sarrazin, Conway și Kobayashi și prototipul Audi pilotat de tripleta diGrassi/Duval/Jarvis.
O bătălie la fel de interesantă s-a dat la categorial GT Pro, acolo unde Ford a revenit la Le Mans după o pauză de 50 de ani de la victoria istorică din 1966.
Și a reușit din nou să își învingă rivalii de la Ferrari prin echipajul cu numărul 68 aflat la volanul noului model Ford GT.