Din deformatie profesionala mi se intampla adesea sa “zappez” pe www.autovit.ro in cautare de masini frumoase de vanzare.
Site-ul e plin stup de anunturi iar sansele sa-ti gasesti masina dorita sunt mari. Insa din fiecare model exista multe exemplare, iar pana sa apuci sa citesti anuntul, te uiti la poze.
Exact ca in viata de cuplu unde, pana sa-i cunosti frumusetea sufletului, ii admiri frumusetea!
Toata aceasta introducere am scris-o pentru a evita sa folosesc cliseul “O imagine face cat 1000 de cuvinte!”, insa cred ca trebuie sa fiu ceva mai ferm.
Pentru mine e o evidenta faptul ca o fotografie reusita va vinde mai bine masina, pentru ca va actiona asupra subconstientului mai mult decat oricate enumerari de dotari! Astea vin…dupa!
Iar contemplarea fotografiilor gasite pe site mi-a ridicat, in foarte multe cazuri, serioase semne de intrebare…
O analiza atenta mi-a permis sa contabilizez cele mai des intalnite greseli:
– trunchierea masinii prin incadrare, adica masina NU e intreaga intr-o poza in care se dorea SA FIE!
– fotografierea in lumina prea puternica, de pranz, generatoare de umbre dizgratioase pe caroseria masinii
– masina prea mica in cadru
– amplasarea masinii in ambient nepotrivit, deranjant
– fotografierea in lumina prea putina, masina fiind aproape invizibila
– fotografii miscate
– fotografii neclare din cauza aparatului
Exemple, culese din site, mai jos. Click pe imagini pentru a le vedea la justa lor “valoare”!
Cu toate acestea, e chiar simplu sa faci fotografii corecte ale unei masini ce sta pe loc, chiar si daca le faci cu un aparat compact. Nu as merge pana la a folosi telefonul pentru ca daca lumina e prea putina, granulatia imaginii creste DRAMATIC in defavoarea calitatii imaginii.
Iata cateva sfaturi tehnice:
– folositi un aparat care functioneaza corect
– acordati atentia cuvenita incadrarii subiectului
– nu miscati aparatul in momentul declansarii
– spalati masina inainte de a o fotografia
– fotografiati din unghiurile cele mai corecte: ¾ fata si spate (va retrageti 3-4 metri de la coltul fata sau spate al masinii, in diagonala), motor si interior
– nu fotografiati in contra-lumina (lumina trebuie sa bata PE masina, nu din spatele ei)
Si cateva sfaturi artistice:
– amplasati masina intr-un cadru cat mai placut, curat, elegant, cu legatura cu masina (oras pentru autoturisme, natura pentru 4×4, etc)
– folositi unghiuri cat mai corecte (fata-spate-lateral, si ¾ fata-spate, motor, interior)
– daca aveti un obiectiv zoom, preferati mi degraba sa va indepartati 4-5 metri de masina si sa zoom-ati usor (apropiati masina in cadru), decat sa fiti prea aproape si sa folositi setarea de superangular (opusul teleobectivului-ala care “apropie”), obtinand astfel o imagine lipsita de distorsiuni
– cautati locuri in care sa nu aveti reflexii sau umbre pe caroserie
– nu deschideti geamuri, usi, capote. E dizgratios!
– masina trebuie sa “umple cadrul”, sa nu fie prea mica…
– preferati lumina diminetii sau a dupa amiezii
– nu faceti COLAJE cu diverse detalii unul peste celalalt in acelasi cadru ca nu arata bine
– fiti atenti la fundalul din spatele masinii pentru a nu suprapune stalpi, cosuri, tomberoane de parca ar fi lipite de masina
Un exemplu in sensul asta ar fi pozele ce urmeaza, efectuate cu un aparat compact, fara a astepta vreo lumina aparte, doar avand grija la amplasarea masinii in fata unui gard frumos, la incadrare, la expunere, etc
Astfel, din 4 fotografii facute cu grija minima, va cresteti serios sansele sa vindeti masina.
Cumparati? 😉
PS Dau o bere virtuala primului care gaseste singurul neajuns major al abordarii pozelor exemplu cu BMW-ul! 😉

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.