Zilele trecute am participat la testul international de presa cu noul break care din toamna va intregi gama Cruze. In cadrul sesiunii de testare am rulat pe renumitele autostrazi germane si chiar am incercat traficul din metropola Koln. Si ce credeti ca am remarcat?
De la bun inceput trebuie mentionat ca acest break prezentat la Salonul Auto de la Geneva a inaugurat un facelift discret care acum este disponibil pentru intreaga gama Chevrolet Cruze. Prin comparatie cu celelalte doua versiuni de caroserie (sedan si hatchback) din oferta actuala Cruze, noul break se distinge din punct de vedere estetic doar in partea posterioara. Totusi linia adoptata nu este una complicata, chiar destul de comuna pentru un break. Insa dupa ridicarea hayon-ului am avut parte de o mare surpriza…
Am descoperit un portbagaj imens de 500 litri care poate fi suplimentat pana la 1.478 litri dupa rabatarea banchetei fractionabile 60:40, un spatiu suficient pentru transportul a doua biciclete plus alte cateva bagaje. Insa chiar daca nu este cel mai incapator portbagaj din segment, cu siguranta este unul dintre cele mai bine organizate.
In momentul patrunderii in habitaclu am remarcat ca si aici s-a mers pe eficienta. Astfel postul de conducere este usor de adaptat in functie de detaliile anatomice ale soferului, iar instrumentarul de bord este plasat ergonomic pe plansa de bord. De asemenea am mai remarcat calitatea buna a materialelor folosite la interior, conturile cromate ale consolei centrale, precum si sustinerea laterala a scaunelor. Insa combinatiile dintre materialele plastice si cele textile folosite pe plansa de bord nu mi s-au parut prea convingatoare…
Am mai sesizat ecranul multimedia de mari dimensiuni dispus pe consola centrala…Este vorba despre MyLink, un performant sistem care pe langa functia de navigatie permite conectarea cu un smartphone si redarea de fotografii, muzica ori filme…
Testul l-am efectuat cu noua motorizare turbodiesel de 1,7 litri care dezvolta 130 CP la 4.000 rpm gestionat printr-o cutie de viteza manuala cu 6 trepte, bine etajata si foarte precisa.
Organizatorii evenimentului au ales un traseu atat cu sectiuni de autobahn cat si cu incursiuni prin traficul din metropola Koln si prin alte orasele satelit. La rularea in oras am fost placut impresionat de sincronizarea perfecta dintre acest motor si sistemul Start/Stop, mai ales pornirea extrem de rapida dupa oprirea la semafor. Tot un calificativ bun trebuie acordat setarii suspensiei care absoarbe eficient neregularitatile carosabilului, precum si vizibilitatea in trafic oferita de geamurile ample si montantul fata subtire. De asemenea a mai punctat raspunsul prompt al directiei, raza de bracaj in media segmentului si chiar vizibilitatea prin luneta si oglinzile laterale in timpul manevrelor de parcare cu spatele.
Chevrolet Cruze SW va fi lansat in Romania in cursul lunii septembrie, iar din primele informatii furnizate de catre importator pretul configuratiei de baza LS Plus cu motor 1,6 litri pe benzina va fi de 10.133 EUR, cu TVA si primele de casare incluse.
Voi ce pareri aveti in urma acestui prim contact cu noul Chevrolet Cruze SW?

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.