
Dupa lansarea oficiala care a avut loc in cadrul Salonului Auto de la Geneva, am avut ocazia sa rulez alaturi de Opel Cascada pe tarmul Coastei de Azur. Iar in urma acestei sesiuni de testare mi-am format o parere despre vocatia noului cabriolet de talie medie. Haideti sa vedem despre ce este vorba…
Odata cu sistarea productiei modelului Astra Twin Top, constructorul german a iesit complet din lupta cabrioletelor. Insa era evident ca Opel nu poate sta deoparte si a planuit cu meticulozitate o revenire in forta. Asa ca la trei ani distanta, Opel isi diversifica oferta comerciala cu modelul Cascada, un cabriolet care mizeaza foarte mult pe imagine. Si asta nu e tot…
La prima vedere, Opel Cascada impresioneaza prin eleganta liniilor care pornesc din partea frontala si se continua pe intreaga caroserie, in genul celor prezente pe noua Astra GTC. Mai mult, designul partii frontale se aproprie foarte mult de cel al ultimei generatii Astra, o masura stilistica prin care Cascada isi revendica apartenenta teoretica la segmentul compact si chiar de urmas al vechii Astra Twin Top. Insa din punct de vedere dimensional, Cascada masoara 4.696 mm lungime, adica cu 30 cm mai mult decat Astra si chiar cu 23 cm mai mult prin comparatie cu cabrioletul anterior. Prin urmare, Opel Cascada este semnificativ mai lunga decat VW Golf Cabriolet sau Renault Megane CC si chiar se aproprie sensibil de segmentul cabrioletelor de dimensiuni medii construite pe baza modelelor premium Audi A5, Mercedes-Benz E-Klasse si BMW seria 3. Mai exact, reprezentantii Opel afirma ca noul Cascada ofera stilul si eleganta caracteristice unui cabriolet din segmentul mediu, la un pret mult mai atractiv, comparabil cu cel al unei decapotabile din segmentul compact.
Iar ampatamentul de aproape 2,7 metri a permis integrarea in habitaclu a patru scaune, cele doua locuri din spate fiind de aceasta data reale. Astfel, pe parcursul testului am observat ca doi adulti de talie normala pot calatori foarte bine pe locurile din spate, fara ca picioarele lor sa fie inghesuite in spatarele scaunelor din fata. Plansa de bord este similara cu cea a unui model Astra, iar calitatea materialelor si asamblarea suprafetelor este corecta. Cascada a fost gandit ca un cabriolet ce poate fi utilizat in orice anotimp, astfel scaunele sunt ventilate si imbracate in piele tratata pentru a reflecta caldura, iar in zilele mai racoroase acestea pot fi incalzite. De asemenea si volanul lui Cascada este incalzit, iar ridicarea temperaturii in interiorul masinii se poate realiza prin sistemul Quick Heat ori chiar prin intermediul unui sistem de incalzire la parcare. In plus, am observat ca forma alungita a parbrizului directioneaza eficient fluxul de aer catre partea posterioara, iar optional se mai poate monta un deflector de vant, atat pentru configuratia cu doi pasageri cat si pentru patru persoane la bord.
Insa piesa de rezistenta a noului Cascada este, fara indoiala, plafonul retractabil electric, realizat din material textil. Oferit standard, acest soft-top se deschide complet in doar 17 secunde prin simpla apasare a unui buton, intr-un mod realmente silentios. Mai mult, actionarea acestui soft-top electric poate fi realizata la viteze de pana la 50 km/h si chiar poate fi activat in parcare prin intermediul telecomenzii.
Opel Cascada se mai remarca prin portbagajul suficient care oscileaza intre 280 litri si 380 litri, asta in functie de starea soft-top-ului. Normal ca am verificat cat inseamna in practica aceste cifre si va pot spune ca am putut aranja in portbagaj doua trolere de dimensiuni medii si inca a mai ramas ceva loc pentru alte bagaje, iar apoi am pornit la drum cu plafonul descoperit. Mai mult, reprezentantii Opel ne-au mentionat in cadrul conferintei de presa ca volumul portbagajului poate fi extins pana la 750 litri prin intermediul sistemului FlexFold care permite plierea spatarelor scaunelor din spate in raport de 50:50.
Gama de motorizari propusa pentru Opel Cascada contine trei motorizari pe benzina, 1.4 Turbo de 120 CP M6, 1,4 Turbo 140 CP M6 Start/ Stop si noul 1.6 SIDI Turbo de 170 CP M6 Start/ Stop sau A6, precum si doua versiuni turbodiesel de 2 litri 165 CP M6 Start/ Stop sau A6 si puternicul 2.0 CDTI BiTurbo de 195 CP M6 Start/ Stop. Normal ca in centrul atentiei a fost noul propulsor pe benzina 1.6 SIDI Turbo de 170 CP, asa ca pentru sesiunea de testare am ales acest motor cu transmisie manuala cu sase trepte. In primul rand vorbim despre un propulsor ce face parte din noua generatie de motoare supraalimentate cu injectie directa care dezvolta 170 CP la 6.000 rpm si un cuplu maxim de 260 Nm, chiar 280 Nm cu overboost, in plaja de turatii de la 1.650 la 3.200 rpm. Mai mult, din datele furnizate de catre producator reiese ca impreuna cu sistemul Start/Stop consumul mediu este estimat la 6,3 litri la 100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 148 grame per km. Si chiar daca pe hartie aceste cifre par promitatoare, in practica am constatat ca nu putem vorbi despre adevarate valente sportive. Astfel, stilul de condus pe care il imprima Cascada 1.6 SIDI este mai degraba cruising decat sporty, ceea ce nu este neaparat rau, ci chiar mai adecvat unui cabriolet din aceasta categorie. In sprijinul acestei afirmatii mai putem adauga ca producatorul a omologat o masa proprie de 1.733 kg pentru aceasta configuratie. De asemenea, la rulare am mai observat ca 1.6 SIDI se simte excelent la turatii joase ceea ce imprima un stil de condus rafinat si chiar relaxant. Directia este precisa, iar manevrabilitatea se situeaza la cote ridicate gratie sistemului de suspensie fata HiPerStrut si sistemului de control adaptiv al sasiului FlexRide cu trei moduri de conducere.
Concluzia in urma testului oficial de presa este ca vocatia noului Cascada este de satisfacere a placerii de a conduce sub cerul liber, iar cei care vor cumpara masina din acest considerent vor avea numai de castigat. Momentan despre preturi va pot spune doar ca pretul de baza incepe de la 25.945 EUR cu TVA inclus, un pret recomandat pentru Germania in versiunea dotata cu motorul 1.4 Turbo 120 CP M6.
Cum vi se pare noul cabriolet Opel Cascada?

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.