
Pare ciudat, dar viitorul motoarelor termice nu mai este direct legat de trendul de reducere a cilindreei, pe care toți constructorii auto îl urmăreau cu mare înverșunare. Și atunci, cum s-a ajuns la această concluzie și de ce.
Ideea este destul de simplă. Scandalul Dieselgate a reprezentat un declanșator pentru modul cum se măsoară consumul și emisiile mașinilor. În acest moment, testele sunt susținute pe un banc de probă în condiții care pot fi controlate cu mare exactitate. Modul cum este gândit testul favorizează motoarele de cilindree mică, dar nu le forțează pe acestea să utilizeze turbina, care este generatoare de consum suplimentar. În plus, testul are o durată fixă, totul decurgând conform unui plan stabilit dinainte.
Însă aceste reguli urmează să se schimbe, iar testele de consum se vor desfășura inclusiv în trafic real. Asta înseamnă că turbina motorului va funcționa pentru perioade de timp mult mai lungi, iar asta are un impact major pentru motoarele de cilindree mică. În plus, cele cu trei cilindri se vor încălzi rapid și vor declanșa procese de răcire, care înseamnă consum suplimentar, inexistent până acum.
De aceea, toți marii constructori, care știau foarte bine aceste aspecte până acum își schimbă strategia pentru dezvoltare a noilor motorizări. Există deja informații că Opel, Volkswagen și Renault vor crește cilindreea motorizărilor de bază, fiind dovedit faptul că noile teste vor favoriza propulsoarele de cilindree mai mare.
Hibridizarea este soluția pentru viitor
O soluție care va fi aleasă de toți constructorii auto pentru modelele viitoare este hibridizarea. Practic, în locul unei turbine, propulsoarele de generație viitoare vor lucra împreună cu un motor electric, care va crește puterea, dar va ajuta și la reducerea emisiilor de CO2. Aceste informații releva un aspect știut de mulți șoferi – motoarele de cilindree mică cu turbo consumă mult mai mult în traficul real decât în fișele tehnice pe care le promovează constructorii auto. Cert este că noile teste vor aduce aceste cifre mult mai aproape de realitate și pot face ca motoarele viitorului să fie mult mai eficiente.