autovit.ro
B SECTIUNI

Românii și nivelul de încredere în vânzătorii de mașini second-hand

Cercetările ne dezvăluie țările cu cel mai ridicat și cel mai scăzut nivel de încredere în vânzătorii de autoturisme second-hand

Când cumperi o mașină la mâna a doua, încrederea înseamnă totul. Cu toate acestea, încrederea în piața auto locală poate varia foarte mult de la o țară la alta. Experții carVertical au efectuat cercetări în 17 țări și un sondaj la care au participat 4.500 de persoane pentru a afla ce cred oamenii despre vânzătorii de mașini second- hand.

Respondenții au fost întrebați dacă au încredere în vânzătorii de autoturisme second-hand, dacă ei cred că este sigur să cumpere un vehicul second-hand și dacă se așteaptă ca vânzătorii să își respecte promisiunile.

 

Britanicii au cel mai ridicat nivel de încredere în vânzători

Cumpărătorii din Europa Centrală și de Vest au mai multă încredere în vânzători decât în Europa de Est, unde diversele escrocherii sunt mai frecvente.

Țările în care oamenii au cea mai mare încredere în vânzători sunt Regatul Unit (un scor de încredere de 122,2), Finlanda (120,4), Slovenia (109,7), Germania (109,4), Slovacia (107,5) și Republica Cehă (106,4).

Cu toate acestea, încrederea ridicată în vânzători nu înseamnă că aceștia o și merită. În Regatul Unit, 14,5% dintre autoturisme au kilometrajul dat înapoi, ceea ce sugerează o lipsă de transparență pe piața autoturismelor second-hand. Deoarece britanicii vând mai mult decât oamenii din alte țări, aceștia pot fi mai vulnerabili la înșelătorii.

După cum explică Matas Buzelis, expert auto și director de comunicații la carVertical, Regatul Unit diferă foarte mult de restul Europei, deoarece ponderea automobilelor second-hand importate este semnificativ mai mică.

„Cu o cotă de piață a importurilor mai mică, Regatul Unit efectuează mai puține tranzacții transfrontaliere cu autoturisme second-hand. Aceasta înseamnă că riscul de a cumpăra o mașină cu fraudă de kilometraj poate fi mai scăzut, dar există alte probleme pe piața din Marea Britanie. Deduceri nedeclarate, probleme cu finanțarea restantă pot afecta experiența de cumpărare a unei mașini”, explică Matas Buzelis.

 

Cel mai scăzut nivel de încredere este în Europa de Est

Franța (102), Serbia (100,2), Letonia (94,5), Polonia (94,2), Italia (93,7), Croația (93,3) și România (92,8) se numără printre țările cu un nivel mediu de încredere. Cumpărătorii din aceste țări par să fie mai conștienți de vânzătorii necinstiți și tind să fie mai atenți atunci când cumpără o mașină second-hand.

Cel mai scăzut nivel de încredere în vânzători se înregistrează în Estonia (88), Lituania (81,6), Ungaria (80,5) și Bulgaria (79,5).

Aceste țări au o istorie îndelungată în ceea ce privește escrocheriile cu mașini. Multe vehicule au kilometrajul dat înapoi sau au suferit accidente grave în trecut. Deoarece mulți șoferi din aceste țări au căzut pradă vânzătorilor necinstiți, nivelul mediu de încredere este scăzut.

Buzelis remarcă faptul că fluxul de mașini second-hand se produce în general de la vest la est. De obicei, kilometrajul vehiculelor se decalează  în țările în care sunt exportate și apoi listate pe piața automobilelor second-hand. Vânzătorii de vehicule frauduloase fac oferte competitive, dar adesea cu prețul unui istoric fals al vehiculului.

 

Milenialii nu au încredere în vânzătorii de mașini second-hand

Potrivit cercetărilor carVertical, 55% dintre șoferii care știu mai mult despre aspectele tehnice ale unei mașini, au încredere în vânzători. Cu toate acestea, persoanele cu mai puține cunoștințe de specialitate au, de obicei, un nivel de încredere mai redus (17,5%).

În cazul în care cumpărătorul este mecanic calificat, acesta poate evita mașinile în stare proastă fără a-și risca banii. O persoană cu cunoștințe limitate despre mașini poate avea dificultăți în a avea încredere în vânzători, deoarece nu poate inspecta ea însăși un vehicul pentru a evita o achiziție nefericită.

Generația mai tânără are mai puțină încredere în vânzători. Doar 17,9% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani au încredere în vânzătorii de vehicule second-hand, în comparație cu 30,3% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani. Acest lucru poate sugera că milenialii sunt mai informați cu privire la escrocheriile auto și la potențialele daunele pe care le poate cauza un vehicul în stare proastă.

„Generația tânără este și mai obișnuită cu experiența modernă de a cumpăra lucruri online. Cumpărătorii pot returna, de obicei, o achiziție utilizată dacă aceasta nu îndeplinește așteptările sau are defecte. Cu toate acestea, lucrurile nu stau la fel cu mașinile second-hand în unele țări, iar întreaga procedură este mult mai complicată. Poate că acest lucru contribuie la lipsa de încredere”, spune domnul Matas Buzelis.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)