
În data de 12 ianuarie, Primăria generală a municipiului București a anunțat deschiderea circulației pe primului tronson al bulevardului Uranus. Acesta va propune o soluție alternativă la Calea Victoriei, șoferii putând să ajungă de la Piata Victoriei până la Vasile Pârvan în doar câteva minute. Lucrarea pentru primul tronson a început în luna decembrie 2009, iar costurile finale se ridică la suma de circa 160 milioane de lei.
Lucrarile la prima etapa, Piata Victoriei- Vasile Parvan, au fost deosebit de complexe și au presupus reabilitarea și modernizarea căii rutiere cu minim două benzi pe sens și bandă specială pentru bicicliști. Astfel, suprafața cu care s-a lărgit bulevardul este de 40.000 mp (o creștere de 50% față de suprafața inițială), numărul estimat al autovehiculelor care vor traversa artera fiind de aproximativ 36.000 pe zi, iar numărul estimat de călători este de 72.000 pe zi în autoturisme și 12.000 pe zi în mijloacele de transport în comun.
De asemenea, lucrările au constat și în modernizarea și reabilitarea trotuarelor, modernizarea liniilor de tramvai, modernizarea iluminatului public, dar și amenajarea spațiului pietonal și a spațiului verde adiacent. Totodată, a fost reorganizat și refăcut întregul sistem de rețele edilitare (apă, gaze, energie electrică) și a fost implementat pe toata suprafața bulevardului (2 km) sistemul NetCity.
Odată cu modernizarea semaforizării, s-a reorganizat circulația cu sensuri unice, astfel: s-a instituit sens unic pe str. Sevastopol, între str. Buzeşti şi b-dul. Lascăr Catargiu, dinspre str. Buzeşti către b-dul. Lascăr Catargiu, pe Calea Giviţei, între Str. Polizu și b-dul Dacia, dinspre Str. Polizu către b-dul Dacia, pe bd. Gării de Nord, între str. Berzei şi Piaţa Gării de Nord, dinspre str. Berzei către Piaţa Gării de Nord.
Odată cu acest nou tronson, există în plan ca în anumite zile de sâmbătă și duminica, pe Caleea Victoriei să fie închisă circulația automobilelor pentru a fi creată o zonă liberă de plimbare pentru pietoni sau bicicliști.
Acest bulevard are o importanță majoră pentru diametrala Nord-Sud a municipiului București, secțiunea deschisă fiind prima din cele trei etape avute în plan. Cel de-al doilea segment, dintre strada Vasile Pârvan și Calea Rahovei, intersecție cu bd. Tudor Vladimirescu ar urma să fie gata până în 2016. În acest moment, planul urbanistic prevede și un tunel de 800 de metri pe sub Palatul Parlamentului, proiect care se află în dezbatere publică. Primarul Oprescu spune că deja a obținut acordul instituțiilor abilitate pentru acest tunel.
Pentru că este un proiect cu impact major asupra circulației din București vrem să aflăm care sunt părerile voastre, dacă noul bulevard este util pentru drumurile dvs. zilnice și dacă noile sensuri unice au rolul de afluidiza traficul sau doar încurcă circulație in aceea zonă.

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.