
Iată că noul Guvern aduce schimbări și la nivel de CNADNR. În ultimii ani majoritatea lucrărilor de infrastructură rutieră au ridicat semne de întrebare în ceea ce privește rentabilitatea și transparența, aproape mereu fiind pusă la îndoială performanța de lucru a executanților. Toate proiectele rutiere din România cad în responsabilitatea CNADNR, dar niciodată nu am văzut schimbări radicale în conducerea acestei instituții de stat. Până acum.
Șeful CNADNR, Narcis Neaga, a fost demis din funcția sa. Noul șef la Drumuri este actualul director interimar al Metrorex, Cătălin Homor. În cadrul CNADNR există deja în curs mai multe investigații ale DNA pentru atribuirea și executarea anumitor lucrări. Unul dintre cele mai fierbinți subiecte recente care implică CNADNR este reprezentat de tronsonul de 22 km de autostradă dintre Săliște și Cunța, care a fost închis la doar câteva luni de la deschidere pentru reparații majore, subiect despre care am scris pe larg aici.
Deși reparațiile erau prevăzute să dureze doar 45 de zile, bucata de 200 de metri ce trebuie complet refăcută va fi gata doar în luna iulie a anului viitor (detalii aici). În momentul apariției problemelor, Narcis Neaga, fostul director general al CNADNR declara: „A fost o problemă de fundaţie. Asta este prima concluzie la care au ajuns experţii. Şi scurgerea apelor în zonă.” Până în prezent, Compania de Drumuri (CNADNR) a plătit aproape 600 de milioane de lei fără TVA pentru tronsonul de 22 km ai autostrăzii. Pentru astfel de “nereușite”, în orice țară europeană era normal să se fi luat măsuri cu mult timp înainte. Totuși, mai bine mai târziu decât niciodată.
Într-o declarație acordată ieri de ministrul transporturilor, acesta a declarat: “Corpul de control a predat raportul, iar acesta a fost deja înaintat DNA-ului. Eu personal, când am preluat poziția am cerut extinderea controlului pe anumite aspecte. În acest moment am primit și raportul extins. Materialele au fost trimise și primului ministru, adunării generale a acționarilor și va fi pus și pe site-ul ministerului. În baza acestor date, astăzi a avut loc și adunarea generală a asociaților care a propus ca domnului director Neaga să își înceteze atribuțiile, iar acestea să fie preluate de domnul Cătălin Homor. Concluziile au fost însușite și de minister, am semnat deja ordinul”.
Acum nu ne mai rămâne decât să vedem o schimbare de abordare în funcționarea CNADNR, dar și rezultate concrete, pe care orice șofer din România le așteaptă de ani buni.