
Primul val de frig adevărat se va abate asupra țării noastre în aceste zile, dar vor urma cu siguranță multe alte zile reci pe parcursul iernii. În aceste condiții, acumulatorul mașinii este supus unui stres ridicat, la fel cum vor fi și alte componente ale mașinii. În continuare vă prezentăm câteva informații utile pentru a porni mașina la temperaturi foarte joase, dar și ce să faci dacă mașina nu mai pornește.
Dacă știi că mașina nu a fost pornită pentru mai multe zile, iar afară sunt temperaturi scăzute, este bine să închizi orice consumator al mașinii înainte de a roti cheia în contact. Astfel, închide ușile pentru a se stinge luminile de la plafonieră, închide radioul, farurile sau orice alt consumator.
Rotește cheia, dar nu mai mult de 10 secunde, în cazul în care motorul nu vrea să pornească. În acesta caz electromotorul se poate supraîncălzi și se poate arde.
Înainte de a reîncerca să pornești așteaptă câteva zeci de secunde pentru ca acumulatorul să aibă timp să-și revină, iar electromotorul să se răcească. Dacă motorul este aproape de pornire poți să repeți operațiunea, dar dacă acumulatorul nu are putere să învârtă electromotorul atunci nu mai are rost să insiști.
Este recomandat să scoți acumulatorul și să-l lași la căldură pentru câteva ore. În cazul în care ai un redresor este recomandat să-l folosești. Dacă acumulatorul nu este la final de viață, acesta îl va repune “pe picioare”.
Dacă opțiunea de a lua acumulatorul în casă nu este una viabilă, atunci poți încerca să pornești motorul cu ajutorul unei alte mașini, prin cabluri de curent. Iată cum trebuie să procedezi.
- În primul rând trebuie să poziționezi mașinile cât mai aproape, pentru a putea monta cablurile de curent. Verifică înainte de a manevra mașinile unde sunt poziționate bateriile și bornele.
- Conectează cele două cabluri la acumulatori, cu semnul + la + și – la -.
- Așteaptă câteva minute ca acumulatorul să se încarce. Este recomandat ca la ambele mașini să fie opriți toți consumatorii, iar motorul să fie turat la circa 2000 rpm la mașina care dă curent.
- După câteva minute poți face o încercare, dar dacă simți că încă nu este destul curent în acumulator nu exagera. Mai așteaptă câteva minute.
- După ce mașina pornește, deconectează cablurile de curent și nu opri motorul mașinii care nu avea curent pentru mai multe minute. Pentru ca acumulatorul să fie revitalizat este recomandat să mergi cu mașina minimum 20 de minute.
Dacă acumulatorul pune mereu probleme la pornire și este mai vechi de 3 ani (în unele cazuri acumulatorii pot rezista până la 5 ani) atunci este cazul să-l schimbi cu unul nou. Este mai bine să nu aștepți ca acesta să cedeze complet pentru că vei rămâne în drum, cu mașina imobilizată.