Revin de fiecare data cu o placere nedisimulata la Sibiu si nu doar atunci cand e raliu.
Centrul si-a pastrat atractivitatea, desi trecerea anilor de la momentul Capitala Culturala Europeana au demonstrat ca nu toate lucrarile de reabilitare au fost efectuate in stil nemtesc, asa ca prezenta puhoiului multicolor si zgomotos al ralistilor se integreaza perfect in peisajul pietei.
Spectatorii au venit sa-si intampine favoritii, s-au facut poze cu gramada, s-au impartit materiale publicitare si souveniruri. Toata lumea era fericita.
Intre doua momente de contemplare a acestui spectacol, eu imi puneam intrebari, chiar daca aveam un zambet in coltul gurii dupa vederea timpilor de la shakedown. Stateam bine si asta imi dadea sperante, mai ales ca fusesera absolut primii metri cu Evo-ul pe macadam.
Totusi e destul de greu sa faci o analiza comparativa a rezultatelor de la shakedown, avand in vedere ca nu stii nivelul de “implicare” a competitorilor tai, in conditiile in care pot avea in dreapta diversi invitati, sau pur si simplu ruleaza pentru a efectua niste ajustari la reglaje.
Nu aveam nicio idee despre cum va fi cursa de la Sibiu de la bordul Mitsubei. Ca va fi pe alocuri “sideways” nu ma indoiam, insa mai multe nu puteam intui.
Imi reveneau, ciclic, spusele mult mai experimentatilor mei colegi in ceea ce priveste masinile cu transmisie integrala, care, in intersezon, mi-au soptit de nenumarate ori ca facusem o greseala alegand Evo X in loc de IX sau chiar de Subaru. Ei se jurau ca X-le este mai incet decat cele doua masini enumerate in comparatie…Oare asa sa fie, ma intrebam eu cu o urma de optimism?
Fusesem proaspat transferat la clasa 19 pentru a incerca sa intrerup seria de victorii ale prietenilor Danny si Tony, insa masina ramasese strict in specificatia clasei 3. Oricum, noi vroiam sa ne comparam timpii cu cei ramasi la fosta grupa N, din ratiuni lesne de inteles…
Urma sa fie o cursa dificila, lunga, dar extrem de frumoasa.
Sibiul nu ne purtase noroc in ultimii 3 ani, fapt pentru care am decis sa…atacam din primii metri!
Decizie inspirata, spun acum, mai ales ca pe superspeciala ne-am ales cu prima victorie la general din cariera!
Dupa marturiile spectatorilor avizati, nu a fost mult “sideways” ci mai degraba eficient, insa asa mi s-a spus ca se merge cu bestia neagra!
Prima trecere pe Dobarca ne-a adus al 4-lea timp la general la doar 6 zecimi in spatele lui “speedy Vallino” pentru ca pe a doua trecere doar o zecime de secunda sa ne desparta de scratch-ul pe proba…Evident ca pentru primul raliu cu Evo-ul nu era rau deloc, eram pe primul loc la clasa 19, insa racoarea noptii ne-a “linistit” un pic. Un ritm prea defensiv si o alegere neinspirata a anvelopelor ne-a facut sa terminam ziua pe locul 2 al clasei, cu un ecart de 7,8 secunde fata de lider.
In ciuda faptului ca “noaptea e un sfetnic bun”, nu am avut nevoie de mai mult de 10 secunde sa ma hotarasc ca vom ataca – sideways or not- dis de dimineata si vom incerca sa ne recastigam pozitia in clasamente.
Ziua incepea cu temuta proba Crinti care nu ne purtase noroc in trecut. Chiar si scurtata la jumatate, nu putea sa nu-ti starneasca respectul. Viraje de absolut toate tipurile, suprafata de rulare schimbatoare, bolovani, nisip, varfuri de panta…Ce mai, tot tacamul.
Am pornit foarte hotarati, am mers tare dar fara sa riscam nimic.
Virajele se inlantuiau cu o frecventa dementiala, ritmul era perfect.
Ajunsi sus, constatam cu bucurie ca revenisem pe primul loc la clasa si pe 5 in general!
Suuuper, murmuram si incepem coborarea spre a doua urcare.
Dupa o lunga asteptare in Saliste, pe aleea Academicieilor, porim in tromba, hotarati sa ridicam stacheta.
Din pacate, cu doar 2 km inainte de finalul probei, unul din cablurile de comanda ale cutiei sare de la locul lui si ramanem doar cu treapta a 5-a. Dupa 6 minute reusesc sa gasesc si treapta intai, ne taram cu greu pana la finalul probei insa era deja clar ca, sideways or not, reprezentatia noastra se intrerupsese prematur.
Ramanem cu satisfactia mersului de pana atunci, in conditiile in care rulam prima data cu un Mitsu pe macadam!
Poate ca astrele se vor alinia la Arad si nu vor mai fi “sideways”…

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.