28 Decembrie 2010

SMG

Denumire comerciala intalnita la BMW pentru o transmisie secventiala manuala prin care treptele de viteza sunt selectate in ordine crescatoare respectiv descrescatoare, o treapta specifica neputand fi selectata direct decat prin trecerea prin celelalte trepte.
Acest sistem, al carui avantaj major este acela ca nu se mai foloseste pedala de ambreiaj, a fost dezvoltat de Ferrari in Formula 1 la sfarsitul anilor’80.
Treptele de viteza se echimba actionand levierul de viteze inspre spate pentru urcarea acestora si prin apasare in fata pentru coborarea acestora.
Prima aplicatie a fost modelul M3 E36 iar pentru succesorul E46 sistemul s-a imbunatatit (timpi de schimbare mai rapizi si sistem Drivelogic de setare a modurilor de schimbare) si a devenit SMG2. Varianta SMG 3 a aparut pe M5-ul E60, fiind special proiectat pentru a face fata cavaleriei si cuplului celebrului V10. Timpul necesar schimbarii treptei este, in aceasta a treia varianta, de doar 80 milisecunde.