Stop-Start
Preocuparea constructorilor de automobile pentru scaderea emisiilor poluante in timpul stationarii a mers pana acolo ca inca din anii ’80 VW si Fiat au dezvoltat un sistem care permitea oprirea automata a motorului in timpul stationarii si demararea acestuia la apasarea ambreiajului si reintroducerea cutiei de viteza in treapta intai.
Desi nu foarte popular la inceput, sistemul a fost readus in atentia clientilor in anii 2000 de catre Citroen. Scaderea consumului se poate cifra undeva la 5-10%, asta pe langa limitarea emisiilor poluante. In cazul masinilor cu cutie automata, sistemul reporneste motorul odata ce soferul elibereaza pedala de frana.
Cea mai mare problema aparuta a fost asigurarea functionarii racirii motorului si a a aerului conditionat in timpul stationarii cu motorul oprit, insa constructorii au rezolvat-o adoptand diverse metode de generare a fluxului electric necesar perifericelor.
In prezent sistemul s-a raspandit, fiind folosit inclusiv de BMW, Alfa Romeo, Fiat, Toyota, Renault, Audi, Ford si altii.