Preocuparea constructorilor de automobile pentru scaderea emisiilor poluante in timpul stationarii a mers pana acolo ca inca din anii ’80 VW si Fiat au dezvoltat un sistem care permitea oprirea automata a motorului in timpul stationarii si demararea acestuia la apasarea ambreiajului si reintroducerea cutiei de viteza in treapta intai.
Desi nu foarte popular la inceput, sistemul a fost readus in atentia clientilor in anii 2000 de catre Citroen. Scaderea consumului se poate cifra undeva la 5-10%, asta pe langa limitarea emisiilor poluante. In cazul masinilor cu cutie automata, sistemul reporneste motorul odata ce soferul elibereaza pedala de frana.
Cea mai mare problema aparuta a fost asigurarea functionarii racirii motorului si a a aerului conditionat in timpul stationarii cu motorul oprit, insa constructorii au rezolvat-o adoptand diverse metode de generare a fluxului electric necesar perifericelor.
In prezent sistemul s-a raspandit, fiind folosit inclusiv de BMW, Alfa Romeo, Fiat, Toyota, Renault, Audi, Ford si altii.

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.