autovit.ro
B SECTIUNI

Tess rally, Mitsu EVO X si starea vremii

Suma componentelor din titlu da cu plus, e clar, insa pana acolo ne-a dat multa bataie de cap mai ales datorita capriciilor inimaginabile ale naturii.
Nu-i de ajuns ca organizatorii au mutat raliul pana in plina primavara, soarele, ploaie, vantul, norii, frigul si chiar zapada s-au incins intr-o indracita hora chiar deasupra traseului, astfel incat orice alegere de anvelope a devenit o bataie de cap incredibila, cu zeci de telefoane date prietenilor aflati pe probe, cu consultari obsesive ale specialistilor Pirelli, cu ocheade aruncate mai mult sau mai putin fatis colegilor din fata, pentru a vedea alegerea lor…
In plus, noi trebuia sa ne si obisnuim cu noua masina. Iar conditiile erau departe de a fi ideale!
Dis de dimineata, la iesirea din parcul inchis, masina a refuzat pentru multa vreme sa porneasca – o problema curenta pentru motoarele alimentate cu E85-, am impins-o cu chiu cu vai afara din zona de control orar si am reusit sa nu luam nicio penalizare, apoi a pornit in mod misterios…
La startul primei probe, Paraul Rece…NINGEA cu fulgi mari! 200 de metri mai incolo…era soare insa asfaltul ramanea ud. Am pornit bine dar ne-am rasucit pe un ac, motorul s-a oprit si am pierdut mult timp. Apoi, pe urmatoarea proba, am mers decent si ne-am mai linistit in ceea ce priveste ritmul adoptat.
Ajunsi in al doilea parc de service, ne-am incins in jocul alegerii pneurilor si in ciuda faptului ca cei mai multi din fata s-au panicat la auzul cuvantului zapada si au ales gume specifice, noi am montat slick-uri moi taiate (pentru o mai buna evacuare a apei).
Cea mai mare parte a probei Babarunca a fost uscata, insa in zona mediana – uda, cu un pic de lapovita pe asfalt, am avut mari probleme de aderenta si am mers…la pas! Nu mica ne-a fost mirarea cand, ajunsi la sosire, aveam al treilea timp!
Apoi timp de 2 ore am stat la Cheia si am experimentat toate anotimpurile si capriciile posibile ale vremii, de ne si gandeam daca se mai tine proba pe intors sau nu…
Am continuat pe slick-uri taiate iar adversarii s-au mai “imbunat” si au mers pe gume de ploaie.
Dupa un inceput foarte ud, unde am acvaplanat de cateva ori si era sa percutam parapetii, am ajuns jos cu un timp ceva mai slab decat la urcare, insa multumiti de ritmul pe zona mai uscata a probei.
Ajunsi in ultimul parc de service, nebunia alegerii anvelopelor a revenit inainte de disputarea ultimelor doua speciale. Norii zburdau pe cer in alternanta cu razele de soare. Cei mai multi au pus pneuri intermediare iar noi am ales slick-uri. S-a dovedit ca avusesem dreptate, probele fiind uscate.
Timpii au fost excelenti si am terminat raliul pe locul 5 la general, adica in grafic!
Am mai descoperit cate ceva din modul de utilizare a masinii, insa mai avem un handicap de 12-15 ani de experienta pe astfel de masini fata de adversarii nostri!

Speram sa putem urca, pe viitor, ritmul, insa avem nevoie de timp.

Multumim partenerilor, echipei tehnice si fanilor care ne-au sustinut si si-au aratat simpatia fata de “bestia neagra”!

Ne vedem la Tg Mures!

2 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)