Maserati Ghilbi, o mașină sport care iese în evidență prin design
Italia este o țară recunoscută pe plan internațional în multe domenii. Dacă te gândeșți unde vrei să îți petreci concediul, cu siguranță că peisajele, obiectivele istorice și multitudinea de plaje din Italia îți vor surâde. Dacă ești un fan al gastronomiei, cu siguranță că ti-ai dori să afli unde se prepară cea mai bună pizza sau măcar să afli de unde își are obârșia. Italia poate fi larg recunoscută pentru un concediu de vis, cât și pentru elemente de gastronomie copiate în multe zone ale mapamondului. Dar pentru o mână de oameni, Italia mai reprezintă ceva. Țara oferă trei dintre cele mai dorite mașini sport din întreagă lume. Ferrari, Lamborghini și . . . Maserati. Am avut ocazia să încep anul 2020 efectuând un test drive cu Maserati Ghibli, pusă la dispoziție de dealerul Royal Autohouse din București. Am ales să fac un test drive cu o mașină rulată, având aproape 6 ani vechime. Am vrut să testez dacă performanța acestei mașini recunoscute de atât mulți, are de suferit pe măsură ce anii și kilometrii se adună.
Performanța mașinii
Când te gândești la o mașină sport, nu ai cum să nu iei în considerare toate detaliile tehnice puse la dispoziție de către constructor. Sunt magnetizante pentru urechea unui cunoscător. Această mașină este prima din istoria companiei ce folosește motorina pentru motoarele sale. Am condus un Maserati Ghibli cu motor de 3 litri, tracțiune spate, cu un motor ce generează 275 de cai putere și un cuplu de 600 Nm. În ciuda faptului că este un diesel, Maserati nu se dezice și promite pe acest motor să prindă 100 km / ora în doar 6.3 secunde, performanță ce este întâlnită și pe alte motoare de 3 litri, dar pe benzină. A treia generație de Maserati (M157) promite șoferului curios să ofere la turații de doar 2000 – 2600, întreaga herghelie de sub capotă. Chiar dacă cei 6 cilindri așezați într-o ordine perfectă a literei V nu oferă pe tot parcursul cursei un sunet sport și regulat, acesta lucru se compensează prin simpla apăsare a unui buton numit: SPORT. Poziționarea cilindrilor, herghelia de cai sport italienești, chiar dacă sunt “hrăniți” cu motorină, ne duce cu gândul că acest motor cu cilindree mare este un gurmand. Nimic mai neadevărat. Producătorul promite un consum mixt de 5.9 litri / 100 km. Astfel, în mediul urban ar trebui să consume 7.7 litri, iar drumurile lungi dintre localități ar trebui să nu ceară mai mult de 4.9 litri / 100 km. Aceste cifre par ideale pentru un oraș aglomerat precum Bucureștiul. Însă, să nu ne furăm singuri căciula. Este o mașină sport. Consumul în capitala României, capitală recunoscută pentru traficul din ce în ce mai aglomerat este de 10 – 12 litri pentru 100 de km. La capitolul consum, bolidul stă foarte bine, în ton cu tendința economică a întregii Europe. Ei bine, dacă vrei să te joci, și cu siguranță vei dori să te joci cu această mașină, te poți juca în afară orașelor. Ori aici, consumul este direct proporțional cu emoția pe care șoferul dorește să o perceapă in spatele volanului. Consumul mai mult decât decent pentru puterea oferită este suplinit și de un rezervor de 70 de litri ce îți permite să te bucuri de mașină curse lungi și foarte lungi fără a te gândi unde este următoarea stație de alimentare cu combustibil.
Tehnologie
Tehnologia nu avea cum să lipsească de pe această mașină, cu atât mai mult cu cât aceasta reprezintă un brand sportiv de tradiție. Mașina dispune de cele mai căutate elemente de tehnologie pentru anul ei de fabricație. Astfel, mașina se bucură de keyless go, keyless entry, pachet de iarnă ce conține scaune față încălzite, cât și spălătoare parbriz încălzite, sistem de curățare a farurilor cu presiune înaltă (SRA), sistem GPS, senzor de presiune în roți, senzor de ploaie și senzori de lumină. Consola centrală de dimensiune generoasă oferă o diagonală de 8.4 inchi, oferă un sistem complex de multimedia așa cum se pretează oricărei mașini sport. Cu toate acestea, la capitolul grafică, consola nu excelează, oferind imagini precise, dar parcă nu în ton cu numărul de pixeli tot mai mult ceruți de ochiul uman, din ce în ce mai pretențios. Nici camera ce are rolul de a te ajuta să parchezi cât mai precis, nu are claritatea cea mai bună dintre competitori, oferind pe lângă aceasta și un unghi destul de jos, parcă prea jos. Oricum, este de apreciat că au introdus în dotările standard camera pentru parcare spate, fiind mult mai utilă decât obișnuiții senzori de parcare. Dar micile neajunsuri sunt compensate de adierea sau concertul oferit de sistemul de boxe Bowers and Wilkins, sistem audio ce te îmbie la șofat și ascultat tobe, dar și artiști de top. Tehnologia se potrivește ca o mănușă pentru o mașină ce nu își dorește decât să îi conduci căluții pe cât mai multe meleaguri. Astfel că prezența ceasurilor analogice este placută pentru ochiul ce își dorește să simtă fiecare pulsație controlată de picior.
Estetica mașinii
Mașina excelează la capitolul design exterior, devansând lejer rivalele din segment. Dacă este un lucru pe care italienii știu să îl facă foarte evident la mașinile lor sport, acesta ar fi designul sportiv, agresiv și sunetul ce se dorește a rămâne de neuitat după fiecare cursă. Tridentul așezat în mijlocul grilajului oferă senzația de lux, putere și măreție, dar și individualism. Ghibli aparține unui brand ce nu trece neobservat pe șoselele din Europa și nu numai. Această mașină are un farmec aparte prin liniile ondulate, lungi și dure ce conferă expresivitate. Nu este orice mașină. Ca proprietar de Maserati, nu vrei să ai orice mașină. Sedanul în 4 uși te duce cu gândul la forța brută a cailor putere bine înghesuiți sub capota tridentului. La capitolul frumusețe, pot spune că este ceva aparte. Nu poți uita ușor o mașină ce îți încordează privirea și ți-o țintuiește îndelung. De asemenea, feeling-ul din interior este unul “smooth”, elegant, dar și bine croit, atât pentru șofer, cât și pentru pasageri. Emblema companiei exprimă opulență și elegantă, străluncind orice reflexie de lumină întâlnește în cale. Să o conduci îți rezervă o emoție aparte, dar și prietenii pasageri pot simți din plin sentimentul conferit de materialele de calitate pe care constructorul italian le-a potrivit cu grijă.
Cum se conduce?
Ținuta de drum trebuie să fie pentru cel ce o vede pentru prima oară, fie într-un showroom, fie în curtea proprietarului ce dorește să o înstrăineze, cel puțin egală cu sentimentul indus de designul exterior: sportivă. Caii putere coroborati cu un cuplu generos oferă pentru o mașină alimentată cu motorină un sentiment de agresivitate aproape de necontrolat. Secundele trec mai rapid atunci când te afli la volan. Virajele precise oferite de direcția mașinii, accelerația promptă și sunetul sportiv te îmbie să te simți alimentat constant de adrenalină. Fiind o mașină sport, aceasta este destinată șoselelor lungi, autostrăzilor, cât și drumurilor din afara localităților. Nu este mașină pe care să o folosești în mod curent pentru deplasări de acasă și până la locul de muncă unde trebuie mereu să îți cauți un loc de parcare. Farmecul mașinii se regăsește în condusul fără grija timpului. Suspensiile sport fac din mașină un partener plăcut pentru drumul lung și pot deveni supărătoare pe drumuri accidente sau cu gropi. Dar acest Maserati Ghibli nu își lasă cunoscută prezența kilometrilor și a anilor. Răspunsul prompt pentru o depășire la nevoie este exact ceea ce trebuie să transmită sedanul sportiv pur sânge italienesc. Prezența sa, cât și sentimentul de la volan fac din această mașină un concurent de seamă pentru titulatura de mașină sport.
Prețul mașinii
În ciuda performanțelor și designului oferite, mașina păstrează un preț în media sportivelor germane, poate chiar o idee sub acestea. Prețul de nouă al mașinii în varianta standard, depășește cu ușurință prețul de 66.000 de euro. Este o sumă importantă de investit într-o mașină pentru majoritatea buzunarelor. Dar pentru doritorul de emoție sportivă, există varianta achiziționării unei mașini rulate care în aproape 6 ani de utilizare pierde cel puțin 55% din prețul inițial de achiziție. Modelul pe care l-am testat se vinde la prețul de 28.000 de euro. Având in vedere că este o mașină sport, cu istoric verificabil și care “trage și cu casa” prin prisma motorului alimentat de motorină, aș putea spune că este un preț atrăgător. Cine își dorește o mașină sport, prin care să poate ieși în evidență prin design și raritate, poate considera Maserati Ghibli o mașină demnă de avut pe lista scurtă de mașini interesante.
În loc de concluzie
Această mașină reprezintă un punct de interes cel puțin surprinzător venit din partea italienilor de la Maserati care au reușit să creeze un competitor de seamă pentru triada germană, reușind să iasă în evidență prin design impunător, motor economic și feeling sportiv deosebit prin modelul Ghibli. Exclusivismul pe care îl oferă mașina este cel puțin de neuitat. Acest model, odată ce l-ai văzut, nu îți va ieși ușor din memorie.
Poți vedea și alte oferte ale dealerului Royal Autohouse: https://royalautohouse.autovit.ro/
Autor: Valentin Calinovici
Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.