autovit.ro
B SECTIUNI

Test Drive Volkswagen Touareg

Inca de la prima generatie Touareg, Volkswagen a sustinut ca a reusit sa creeze primul automobil care sa ofere confortul unei limuzine premium, la pachet cu abilitati reale in off-road, toate la un pret destul de accesibil. Si, probabil, din acest motiv cifrele de vanzari pentru modelul Touareg nu au fost deloc de neglijat.

Dar acum, la cativa ani de la prima lansare, generatia a doua a SUV-ului din Wolfsburg trebuie sa faca fata mai multor concurenti si mai bine pregatiti. Asa ca Volkswagen a scos pe piata un Touareg puternic tehnologizat, fara schimbari dramatice din punctul de vedre al designului, dar mai puternic, mai economic, mai confortabil si mai capabil in teren accidentat in comparatie cu generatia precedenta.  Si, in continuare, Volkswagen sustine ca Touareg-ul este masina buna la toate, masina pe care o poti folosi oriunde, fie ca este vorba despre un eveniment simandicos in centrul orasului, fie ca ai chef de o iesire la munte.

CUM ESTE ESTE INTERIORUL? Probabil acesta este capitolul in care diferentele dintre genereratii sunt cel mai evidente. Patrunzand in interiorul noului Touareg vei descoperi materiale de calitate superioara, o ergonomie a comenzilor aproape impecabila si spatiu suficient pentru ca cinci persoane adulte sa poat[ calatori in cele mai bune conditii, chiar si pe distante lungi. Fiecare sofer isi va gasi rapid pozitia ideala, gama de reglaje aflate la dispozitia soferului, atat pentru scaun, cat si pentru volan, fiind impresionanta. In plus, vizibilitatea de care soferul dispune este excelenta. Pozitionarea comenzilor este tipica pentru Volkswagen, astfel ca actionarea unei anumite functii devine foarte usor memorabila.

Desigur, unii se vor putea plange de asemanarea dintre designul interior in toate gama Volkswagen si, pe de o parte, vor avea dreptate. La o prima privire, diferentele intre designul interiorului unui Polo, spre exemplu, si cel al noului Touareg nu sunt extraordinare, l[sand la o parte spatiul. Pe de alta parte, de ce sa modifici o reteta care are deja succes? Totusi aceste diferentel devin clare atunci cand atingi materialele folosite. Sunt foarte rare locurile in care Volkswagen a facut economii in privinta calitatii materialelor plastice, in timp ce imbinarile sunt aproape impecabile, reusind sa imprime interiorului aerul lucrului ce dureaza si suporta cu bine trecerea timpului.

CUM SE CONDUCE? Modelul din test, echipat cu propulsorul diesel de 3,0 litri ce dezvolta 240 CP, reuseste sa ofere, in combinatie cu cutia automata cu opt trepte, performante dinamice foarte bune tinand cont de greutatea masinii si de clasa din care face parte. Sprintul pana la 100 km/h are loc in 7,8 secunde, in timp ce viteza maxima este de 218 km/h. Modelul din test, echipat cu suspensie pneumatica cu reglare electronica a amortizarii (optiune de 2.455 euro, ce include si pachetul TerrainTech), ofera, in modul Sport, un comportament mai apropiat de cel al unei limuzine din clasa mai mare. Miscarea de ruliu este bine controlata, in timp ce sistemul de directie, desi putin artificial, ofera un feedback consistent celui aflat la volan. Cutia de viteze reuseste sa ofere schimbari de trepte instantanee, fara sa opreasca fluxul de putere, iar cu setarile in modul Sport putem chiar vorbi despre retrogradari la limita superioara a turatiei. Totusi, noul Touareg se descurca cel mai bine cu setarile. atat pentru suspensiei, cat si pentru cutie, in modul Confort. Imperfectiunile suprafetei de rulare sunt preluate fara a fi simtite de catre pasageri, in timp ce schimbarile de viteze devin aproape insesizabile. In oras, pozitia inalta la volan si gradul bun de vizibilitate usureaza treaba, noul Touareg impunand ceva probleme doar atunci cand vine vorba de gasirea unui loc de parcare.

CUM SE DESCURCA IN TEREN ACCIDENTAT? Dotat cu sistemul de suspensie pneumatica cu pachetul TerrainTech si cu sistemul de diferentiale TerrainTech 4xMotion, ce include sistem de tractiune integrala permanenta, diferential central cu control electronic al blocarii si diferential spate blocabil (optiune de 1.473 euro), noul Touareg te poate duce aproape oriunde. Cuplul de 550 Nm, sistemul de tractiune integrala, garda la sol ce poate ajunge la 202 mm si unghiul de abordare de 24,7 grade ofera abilitati mai mult decat suficiente pentru parcurgerea unor trasee cu grad de dificultate mediu spre greu. Probabil ca, dotat cu anvelopele corecte, noul Touareg poate aborda si trasee demne de modele orientate mai mult spre teren accidentat, genul Land Rover Discovery sau Toyota Land Cruiser. In plus, pachetul TerrainTech ofera si un scut de protectie ce iti permite sa abordezi fara prea multe griji trasee dificile.

RAPORT CALITATE/PRET In acest moment nu exista decat o singura varianta de echipare pentru noul Touareg, dar lista de dotari standard este generoasa, incluzand tapiterie partial din piele, pilot automat, sistem de climatizare automat cu reglare separata pentru sofer si pasager, scaune fata incalzite, sistem Start/Stop si sistem audio RCD 550 cu magazie de CD. Pretul de pornire pentru varianta de test, 3.0 TDI BlueMotion, este de 37.674 euro (fara TVA), in timp ce pentru versiunea 4.2 TDI pretul incepe de la 44.544 (fara TVA). Versiunea hibrida a noului Touareg, ce are la baza un motor V6 de 3,0 litri pe benzina porneste de la 55.210 euro (fara TVA). Cea de-a doua versiune pe benzina 3.6 FSI ce dezvolta 280 CP are un pret de pornire de 38.245 euro (fara TVA). Cu siguranta insa, o scurta privire pe lista de optionale va duce la o crestere semnificativa a pretului, pentru ca noul Touareg poate fi dotat cu cele mai noi gadgeturi pe care Volkswagen le are la dispozitie.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)