autovit.ro
B SECTIUNI

Totul despre noua generație Ford Ranger Raptor

Dacă americanii se bucură de fiorosul Ford F-150 Raptor, europenii au parte de un model Ford ce ar putea părea, la prima vedere, doar un premiu de consolare.

Lansat inițial în 2018, Ford Ranger Raptor tocmai a primit o nouă generație, cu un pachet de performanțe și dotări ce îl plasează în afara oricărei concurențe cu vreun alt model de pe „bătrânul continent”.

În rândurile de mai jos, aflăm de ce este foarte tentant F-150 Raptor, chiar dacă vine cu „doar” 288 CP. 

Vezi 👉 AICI oferta noastra de AUTOTURISME

Care sunt schimbările noului Ford Ranger Raptor

Înainte de a analiza ce se află sub capota noului model, merită să zăbovim asupra celorlalte elemente ale trenului de rulare. De asemenea, nici partea vizuală nu trebuie neglijată, fiindcă trebuie să recunoaștem că noul Ranger Raptor arată nu doar mai bine ca oricând, ci mai similar ca niciodată cu F-150. 

Farurile full-LED, cu semnătură luminoasă în forma literei C, încadrează o grilă supradimensionată, tipică gamei Raptor. Jantele de 17 inchi sunt îmbrăcate în pneuri speciale Raptor, optimizate pentru performanță supremă în off-road. Apropo de off-road, bara de protecție spate este prevăzută cu treaptă și cu cârlig de remorcare, însă, datorită designului Precision Grey, aceasta oferă un unghi de degajare corespunzător unui vehicul de performanță. 

Interiorul surprinde prin scaunele inspirate de lumea avioanelor de vânătoare, iar cusăturile contrastante, în culoarea Code Orange, clarifică specificul modelului. Revenind la partea tehnică, Ford Ranger Raptor se laudă cu o tracțiune integrală permanentă, care folosește o cutie de transfer cu management electronic și două diferențiale blocabile. 

Mai mult, mașina oferă șapte moduri de condus, care ajustează sistemele de asistență electronică în funcție de suprafața de rulare. Numele acestora sunt sugestive: Normal, Sport, Slippery (suprafețe alunecoase), Rock crawl (parcurgerea zonelor stâncoase), Sand (nisip), Mud/Ruts (noroi) și Baja (mod off-road dedicat, optimizat pentru rularea cu viteză mare).

Vezi categoria noastra de  ▶ PIESE

schimbarile noului Ford Ranger Raptor

Ce motorizare folosește modelul

Nu putem vorbi de performanță fără să vorbim despre cai-putere, iar Ranger Raptor are suficienți. E drept că nu vorbim despre 450, ca în cazul fratelui cel mare, de peste ocean, dar motorul V6 EcoBoost, pe benzină, cu o capacitate de 3,0 litri, promite să ofere prestații foarte bune cu ai săi 288 CP. 

Propulsorul este cuplat la o transmisie automată cu zece rapoarte, ce beneficiază de un profil individual în privința momentului în care turbina își face simțită prezența. Modelul marchează despărțirea de vechiul diesel TDCI, de 2,0 litri și 213 CP, pe principalele piețe, chiar dacă propulsorul va fi readus în ofertă, începând cu anul 2023. 

De reglajul fin al noului V6 s-a ocupat divizia Ford Performance, iar astfel se justifică numărul cât se poate de satisfăcător din dreptul cuplului motor: 491 Nm. Pentru ca experiența de condus a noului Ranger Raptor să fie una deplină, Ford Performance a montat pe mașină și un sistem activ de evacuare, ce modifică sunetul eșapamentului, în acord cu modul de condus selectat. 

Dacă în modul sport, notele sunt înalte, în modul Baja, destinat exclusiv mediului off-road, Raptor se dezlănțuie total, fără nicio limită sonoră. De altfel, în acest mod, este activat și un sistem anti-lag, pentru turbină, ce o menține în funcțiune încă trei secunde, după ce șoferul ridică piciorul de pe pedala de accelerație. 

Vezi categoria noastra de 👉 AUTOUTILITARE

De ce tehnologii dispune Ford Ranger Raptor

De ce tehnologii dispune Ford Ranger Raptor

Camioneta sportivă nu vine doar cu atracții din sfera mecanică. Ford Ranger Raptor își răsfață pasagerii cu sistemul multimedia SYNC4, cu display de 12,4 inchi, și oferă conectivitate wireless pentru platformele Apple CarPlay și Android Auto. La acestea se adaugă sistemul audio Bang&Olufsen, cu zece incinte acustice. La exterior, Ranger Raptor plusează prin farurile adaptive LED de tip matrix, cu iluminare în curbe și cu asistent de fază lungă. 

Pentru momentele în care șoferul hotărăște să exploreze la maximum potențialul off-road al mașinii, inginerii Ford Performance au gândit un sistem de tip cruise control specific acestui tip de solicitare. Trail Control funcționează la viteze de până în 32 km/h și preia accelerația și frâna, lăsându-i șoferului doar manevrele de direcționare a automobilului. 

O adevărată nișă pe piața europeană, segmentul Pick-up este dinamizat de apariții de-a dreptul exotice, cum este Ford Ranger Raptor. Cu o listă de comenzi care se va deschide începând cu primăvara acestui an, Raptor are toate șansele să devină un model cu fani înflăcărați. 

Credit foto: Ford

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)