autovit.ro
B SECTIUNI

Totul despre Volvo XC40: performanță, design și inovație

Cauți un SUV mic, cu performanțe tehnice foarte bune, un design aparte și inovații tehnologice pe măsură? Avem o propunere pentru tine. În rândurile următoare, încercăm să acoperim toate detaliile esențiale referitoare la Volvo XC40.

Volvo XC40 – cel mai mic SUV suedez

XC90, XC60, XC40. Cel din urmă este cel mai mic SUV al suedezilor de la Volvo. XC40 a fost lansat în anul 2017, iar producția continuă și în prezent. La un an după lansare, a primit premiul de Mașina Europeană a Anului 2018.

Producătorul de mașini Volvo și-a dorit un crossover în portofoliul său, pe lângă modelele sale mai mari și mai consacrate, ca XC90 și XC60, fiindcă cerințele pieței europene impuneau acest trend. Prin urmare, XC40 și-a făcut loc într-un segment auto mai competitiv decât pare la prima vedere.

Crossoverul XC40 a fost gândit ca o mașină de lux, în care performanța, siguranța și inovația să fie în centrul atenției. Este foarte important să ai această perspectivă atunci când te gândești la gama Volvo XC, în general. Vei vedea imediat de ce. Chiar dacă se adresează persoanelor mai tinere, cel puțin așa a comunicat producătorul în momentul lansării, XC40 este, practic, pentru oricine își dorește un SUV mic de oraș. Și, desigur, care deține bugetul necesar de achiziție.

Fiindcă tot suntem la capitolul bani, aspectul cel mai criticabil al mașinii este… prețul unui XC. Nu este deloc surprinzător acest detaliu, fiindcă știm (aproape) cu toții că Volvo are un prestigiu și își justifică prețurile mașinilor pe care le fabrică prin două elemente-cheie, siguranță și calitate. Așadar, necunoscătorii acestui brand (fără să fie o jignire) sau cei care preferă alte mărci auto (până la urmă, suntem liberi să ne cumpărăm ce mașină putem), vor continua, evident, să își exprime nemulțumirea cu privire la prețul unui Volvo XC40 nou.

SUV-ul concurează cu marii industriei auto din clasa sa, precum BMW X1 sau Mercedes-Benz GLA, fiind construit pe platforma CMA (Compact Modular Architecture). Are cinci locuri, dar ca să fim corecți, confortul se rezumă la maximum doi pasageri pe bancheta din spate.

Dacă ești interesat de XC40, te invităm să descoperi toate detaliile în continuare! 

volvo

volvo xc40

Design inspirat din science-fiction

Designul lui Volvo XC40 este inspirat din science-fiction și domeniul vast al electronicii. Ian Kettle este designerul care s-a ocupat de înfățișarea lui. Acesta a gândit mașina ca un mic robot la exterior, umanizat la interior. Ca să înțelegem cum și de unde, Ian Kettle este pasionat de filmele science-fiction și de lumea electronicii. Rezultatul a fost o mașină în linii simple și bine definite, cu o formă generală pătrățoasă ce inspiră integritate.

În 2022, aceasta a primit și un facelift destul de subtil. Astfel, s-a adăugat un spoiler frontal mai stilizat, faruri LED puțin mai subțiri și un spoiler spate fără decupaje pentru evacuare. Suficient pentru a ține acest model în atenția iubitorilor de crossovere.

În partea frontală, avem faruri „Thor’s Hammer”, un motiv de design cu implicații 100% suedeze. Pe scurt, este o inspirație din ciocanul lui Thor, Mjölnir, din mitologia scandinavă. În completare, în partea din spate a mașinii, vin celebrele forme de stopuri verticale cu care Volvo ne-a obișnuit și pe care alții le-au „împrumutat” cu succes.

design volvo xc40

design interior volvo

spate volvo xc40

În altă ordine de idei, designul suedez, sau mai bine zis scandinav, se aplică inclusiv la producerea de mașini, nu doar la mobilier. Așadar, funcționalitățile au fost aspectele care au primat la interior. Le vei descoperi îndată.

Concluzia referitoare la designul exterior? Dacă ne întrebi pe noi, XC40 arată foarte bine. Oricum am da-o, păstrează stilul distinctiv al unui Volvo. Nu ai cum să îl privești și să nu știi ce marcă de mașină este.

Descoperă armonia și tehnologia de la interiorul unui XC40

Dacă ne uităm la caracteristicile și opțiunile celui mai recent model de XC40, ne dăm seama că totul tinde spre top.

Confortul, tehnologia și siguranța fac ca un XC40 să fie cumva ca a doua casă. Întreaga ambianță de la interiorul unui XC40 îți creează un sentiment plăcut. Ecranul tactic, nici prea mare, nici prea mic, unde regăsim navigația și sistemul de entertainment, este armonios integrat în zona centrală a bordului. Nu lipsesc nici butoanele fizice. Grafica este clară și minimalistă, cu un timp de încărcare bun. În orice caz, experiența este cu mult mai bună decât Volvo Sensus Navigation.

vord volvo

confort volvo xc40

ecran de bord

Volvo XC40 are o navigație cu Google Maps integrat, dar și alte servicii Google, precum Google Assistant sau Google Play. Este vorba despre un pachet de servicii digitale, disponibile în funcție de versiune. Legat de sunet, sistemul Harmon Kardon, cu până la 12 difuzoare, asigură o performanță acustică optimă și ai libertatea să te conectezi la Spotify, Google Play Music și altele.

Are XC40 purificator de aer la interior? Ceva de genul. Volvo promite un sistem de filtrare a particulelor periculoase PM 2.5, ceea ce înseamnă că șoferul și pasagerii vor respira un aer mai curat.

Nu în ultimul rând, găsim soluții ingenioase de depozitare la interior, cum ar fi pentru sticle sau alte obiecte personale. Din această privință, poți zice că ești într-un SUV mediu sau mare, nu unul mic. De asemenea, portbagajul, deși redus ca volum (450 de litri), este smart gândit. De exemplu, remarcăm podeaua care se poate transforma în separator pentru bagaje sau cârligele pentru sacoșele de cumpărături. Exact, te duce cu gândul la Ikea. 

portbagaj volvo

Despre elemente și tehnologii de siguranță la Volvo? Așa cum am mai spus, siguranța este pe primul loc la Volvo. Și treaba asta nu-i de acum, ci de când au început să producă mașini (1927). Pe scurt, vei avea parte de vedere 360 de grade la parcare, avertizare unghi mort, frânare automată în mod marșarier, frânare automată în pericol iminent de coliziune, menținerea benzii de circulație sau ajustarea poziției pe banda de circulație.

Astfel, XC40, la fel ca și celelalte mașini din portofoliul Volvo, nu duce lipsă de nimic notabil în ceea ce privește siguranța șoferului, siguranța pasagerilor și siguranța celorlalți participanți la trafic, cum sunt pietonii. XC40 a primit 5 stele Euro NCAP în anul 2018.

Cu ce pornim la drum: motorizările lui XC40

Sub capota unui Volvo XC40 se pot regăsi mai multe propulsoare interesante. În principiu, cele mai întâlnite și actuale sunt următoarele configurări tehnice:

  • Motorizarea B3, un mild-hybrid cu un motor termic pe benzină care dezvoltă 163 CP și un cuplu maxim de 265 Nm. Motorul electric are o putere de 14 CP, respectiv 40 Nm. În principiu, este un ansamblu motor cu care îți faci fără probleme deplasările de zi cu zi.
  • Motorizarea B4, tot un mild-hybrid, cu motor termic pe benzină (2 litri), care dezvoltă 197 CP și 300 Nm. Este cumva alegerea cea mai echilibrată. La cei 197 CP, se mai adaugă încă 14 CP de la micuțul motor electric, respectiv încă 40 Nm la cuplu maxim de putere. Ca idee, mașina ajunge de la 0 la 100 km/h în 7.6 secunde. Având în vedere greutatea mașinii, de peste 1.6 tone, este mai mult decât bine! Cutia de viteze este automată, iar cei care o dețin afirmă că este destul de silențioasă și cu un răspuns foarte bun. Consumul combinat este undeva la cca. 7 litri/100 de km.

exterior volvo

Dincolo de cele două motorizări principale, mai există două configurări tehnice întâlnite la Volvo XC40.

  • Volvo XC40 PHEV. Vorbim de Recharge T5 Twin Engine care, deși este o motorizare mai veche, face față multor provocări urbane și extra-urbane. În regim electric, această versiune de Volvo XC40 poate ajunge să meargă circa 45 de km. Motorul pe benzină este unul de 1.5 litri și dezvoltă 180 CP, respectiv 265 Nm.
  • Volvo XC40 EV. Este versiunea de top, denumită și Recharge Twin Pure Electric, fiind și cea mai costisitoare. Chiar dacă are o masă de peste 2 tone, XC40 EV este derutant de puternic pe șosea, cu un cuplu care atinge 660 Nm. Autonomia bateriei ajunge undeva la cel mult 500 km. Nu lipsesc tracțiunea AWD, precum și un mic portbagaj în partea din față. Da, ai citit bine.

La toate motorizările de după anul 2020, producătorul auto Volvo a limitat viteza maximă la 180 km/h.

XC40 devine EX40

În 2024, Volvo continuă să se alinieze prezentului și, deopotrivă, viitorului industriei auto.

Așadar, în procesul de electrificare, XC40 a devenit EX40. Un crossover pur electric. De altfel, schimbarea se petrece și la restul modelelor din portofoliul Volvo. Vom avea și alte ocazii să analizăm tehnologiile electrice de la Volvo.

Concluzia este că Volvo XC40 este o opțiune excelentă, dacă ești în căutarea unui SUV mic cu aspecte premium. Dacă nu ai rețineri în ceea ce privește prețul de achiziție, cu siguranță este o mașină care te va încânta conducând-o. 

Sursă foto: Volvo

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)