Folosirea a doua bujii pe cilindru nu este o metoda noua de imbunatatire a arderii amestecului carburant din camera de ardere, ci dateaza de la inceputul secolului trecut.
Atunci, tehnicienii de la echipa de curse a producatorului italian Alfa Romeo, au utilizat acest sistem pentru prima data in masinile de Grand Prix.
In anii ’80 cele doua bujii pe cilindru au reaparut, de data aceasta in productia de serie, avand ca scop si scaderea emisiilor poluante. Cele doua bujii aferente fiecarui cilindru genereaza scanteile in zone diferite ale camerei de ardere astfel incat arderea amestecului benzina-aer este mai rapida si mai eficienta rezultand performante sporite si emisii mai scazute.

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.