
Viitoarea generație a modelului Volkswagen Golf va sosi peste câțiva ani buni, dar deja se cunosc o serie de detalii tehnice despre viitorul Golf 8. Cel mai important aspect este faptul că generația a opta a modelului compact german va folosi o cutie de viteze automată cu două ambreiaje DSG cu 10 rapoarte. Cutia DSG cu 10 trepte va fi folosită pentru versiunile perfomante GTI, GTR și R.
Următoarea generație a modelului Volkswagen Golf va fi prezentată undeva în anul 2017, dar constructorul german a anunțat deja o parte din noutățile tehnice ce vor fi folosite pentru modelele viitoare. Una dintre cele mai importante inovații tehnice este apariția unei cutii de viteze automate cu două ambreiaje DSG cu 10 trepte de viteză. Noua cutie va fi derivată din actuala transmisie DSG cu șapte trepte și poate fi folosite pentru motoare cu cuplu de până la 550 Nm. Noua cutie de viteze va intra în producție în 2016 și va fi folosită cel mai probabil de mai multe modele din gama Volkswagen, printre care și viitoarele modele Golf GTI, GTD și R. Cutia DSG cu 10 rapoarte va fi asociată cu motoare cu patru cilindri și va oferi și funcție de coasting, ce decuplează motorul atunci când pedala de accelerație nu este acționată. Această funcție ajută economia de carburant.
Viitorul Volkswagen Golf va fi dezvoltat pe actuala platformă modulară MQB, platformă ce este folosită pentru actualul Golf 7, dar și alte modele ale grupului VW ca Seat Leon, Skoda Octavia sau Audi A3. Tot pentru modele viitoare, Volkswagen are în pregătire și un puternic motor TDI de 2.0 litri ce va dezvolta 272 CP. Motorul cu patru cilindri este o evoluție a actualului TDI 2.0 de 240 CP, propulsor ce se regăsește deja pe noul VW Passat. Viitorul TDI de 270 CP aduce o serie de inovații tehnice ca sistemul bi-turbo electric pentru supaalimentarea noului motor. Noul motor TDI 2.0 272 CP va satisface normele de poluare dure ce vor intra în vigoare în Uniunea Europeană începând cu anul 2020.
Viitorul motor TDI de 2.0 litri și 270 va intra în producție începând de anul viitor, iar un prim potențial candidat ce îl va folosi este noul Volkswagen Passat, dar cel mai probaibl o să vedem acest motor și pe alte modele din gama constructorului din Wolfsburg. Volkswagen nu a comunicat cifra cuplului pentru noul propulsor, dar aceasta va depăși cu siguranță 500 Nm.