
Să deții o mașină înseamnă destule cheltuieli, cu atât mai mult dacă ne gândim la un autovehicul second-hand, ce are deja un rulaj. În articolul de față discutăm despre cele mai costisitoare defecțiuni la o mașină ca să știi cam la ce costuri să te aștepți pentru rezolvarea lor.
Defecțiunea turbinei
Majoritatea mașinilor moderne, fie că vorbim de motoare pe benzină, fie că vorbim de motoare diesel, sunt echipate cu turbină. Prin urmare, la o mașină cu turbosuflantă trebuie să te aștepți la eventuale probleme de funcționare cu acest ansamblu esențial în funcționarea motorului.
În principiu, o turbină se poate strica din cauza calității proaste de fabricație (cedează una dintre componentele acesteia), dar și a modului în care conduci sau întreții mașina.
De exemplu, șofatul preponderent în regim sportiv, la turații mari ale motorului, lubrifierea necorespunzătoare sau conducerea mașinii în zone cu mult praf și impurități solicită foarte mult turbina mașinii.
🟧 În funcție de model și producătorul auto, costurile cu o turbină defectă încep de la cca. 500 de euro.
Defecțiunea injectoarelor
Injectoarele au un rol foarte important la orice motor termic, acela de a alimenta sau, mai simplu zis, de a pulveriza combustibil în camera de ardere a motorului. Ele iau locul carburatoarelor. După cum probabil știi, fiecare piston are alocat câte un injector.
Un injector se poate defecta sau înfunda, parțial sau total, iar asta va duce la simptome precum pierderea puterii motorului, consum mai mare de combustibil sau trepidații ale motorului.
🟧 În funcție de model și producătorul auto, costurile cu un injector defect încep de la cca. 300 de euro (injector nou + manoperă).
Defecțiunea garniturii de chiulasă
Între chiulasă și blocul motor este necesar să fie o etanșare perfectă. Etanșarea o face o garnitură specială pentru chiulasă. Aproape cu toții o știm cum arată.
Aceasta trebuie să fie rezistentă la temperaturile foarte mari ale uleiului de motor. De altfel, scurgerile de ulei din zona chiulasei pot fi cauzate de o defecțiune (fisură) la această garnitură esențială. Schimbarea ei într-un service necesită o atenție sporită, deoarece aceasta protejează multe piese importante precum pistoanele sau injectoarele.
🟧 În funcție de model și producător auto, costurile cu o garnitură de chiulasă defectă încep de la cca. 200 de euro. Prețul se reflectă mai mult în manoperă (ore de lucru), decât în piesa în sine.
Vrei o mașină fiabilă, cu care să te deplasezi fără prea multe griji? Consultă 👉 ghidul de fiabilitate și fă alegeri inspirate!
Defecțiunea distribuției
Aici sunt două cazuri: distribuția pe curea și distribuția pe lanț. Prima ar fi mai puțin costisitoare, dacă schimbi cureaua de distribuție la timp. Cele mai multe curele se înlocuiesc între 60.000 și 80.000 km.
În schimb, distribuția pe lanț este mai durabilă, dar este din ce în ce mai puțin întâlnită la mașinile noi. Există distribuții pe lanț longevive, care rezistă peste 300.000 de km (sau chiar 600.000 km), însă nu trebuie să mergi pe principiul ăsta. Îți recomandăm să faci o verificare preventivă a distribuției pe lanț dacă mașina ta are peste 150.000 km.
Printre simptomele cele mai comune sunt zgomotele de „clănțănit” (lanț) sau „zbârnâit” (curea) din zona motorului. Dacă nu ții cont de simptome, înlocuire și revizii, poți avea parte de defecțiuni grave cu blocul motor al mașinii.
🟧 În funcție de model și producătorul auto, costurile cu distributia unei masini încep de la cca. 300 de euro.
Defecțiunea pompei de combustibil
Calitatea slabă a combustibilului de la stațiile de alimentare poate duce, într-un timp relativ scurt, la probleme legate de funcționarea pompei de combustibil. De exemplu, combustibilul folosit poate conține impurități ce vor duce la blocarea pompei. De asemenea, lipsa presiunii de funcționare este un semn că pompa se va defecta curând. Pompele pot fi mecanice sau electronice.
🟧 În funcție de model și producătorul auto, costurile cu o pompă de combustibil încep de la cca. 400 de euro.
Defecțiunea filtrului de particule
Ne referim exclusiv la mașinile diesel dotate cu filtru de particule (DPF). Pentru o bună parte dintre posesorii acestor mașini, filtrul de particule este o adevărată bătaie de cap. Asta se întâmplă din cauza procesului de regenerare, care solicită anumite condiții de realizare.
Din păcate, mulți omit problemele de funcționare și circulă cu filtrul de particule defect sau complet eliminat (observăm acel fum negru la accelerare). În aceste condiții, mașina nu ar trebui să treacă ITP-ul până nu se rezolvă problema filtrului de particule.
🟧 În funcție de model și producătorul auto, costurile cu înlocuirea unui filtru de particule încep de la cca. 500 de euro.
Defecțiunea cutiei de viteze
Defecțiunea transmisiei manuale sau automate, fără de care o mașina nu se poate deplasa, nu este tocmai cea mai bună veste pentru un șofer.
O cutie manuală de viteze poate prezenta simptome comune, precum zgomote sau blocaje la schimbarea treptelor. Este cel mai simplu semn de probleme. Pe de altă parte, o cutie automată de viteze este și mai complexă din punct de vedere mecanic și electronic, iar servisarea devine și mai costisitoare.
🟧 În funcție de model și producătorul auto, costurile cu defecțiunea unei cutii de viteze încep de la cca. 300 de euro.
✅ Descoperă oferta de vehicule pentru DEZMEMBRARI. Poate găsești exact ce ai tu nevoie pentru mașina ta.
Defecțiunea ambreiajului
Ambreiajul unei mașini este un ansamblu mecanic care este serios întrebuințat. Teoretic, el poate funcționa mult și bine. Problemele frecvente apar în special la șoferii începători, dar și la cei experimentați care au deprinderi greșite în utilizarea corectă a pedalei de ambreiaj.
În principiu, ambreiajul se schimbă cu totul în momentul unei defecțiuni sau dacă are o vechime considerabilă. Vorbim de un kit complet de ambreiaj, inclusiv volantă. Se recomandă asta pentru a evita noi probleme.
🟧 În funcție de model și producătorul auto, costurile cu un ambreiaj nou încep de la cca. 200-300 euro.
Defecțiunea casetei de direcție
Noi, românii, suntem cam pățiți cu defecțiunea casetei de direcție la mașină. Desigur, nu generalizăm, însă atenție mare cum conduci pe drumurile proaste ale patriei. A da tare în gropi cu mașina te duce imediat cu gândul la starea casetei de direcție. Ea poate fi mecanică, hidraulică sau electronică.
🟧 În funcție de model și producătorul auto, costurile cu o casetă de direcție încep de la cca. 500 de euro.
Defecțiunea caroseriei
Este foarte greu să ai o caroserie perfectă, asta dacă nu cumva ții mașina într-un garaj sau folosești tot felul de produse pentru detailing la cea mai mică zgârietură apărută. Poate ești unul dintre norocoși!
Punctele sau zonele de rugină ar trebui să te preocupe îndată ce apar, pentru că în timp singura soluția va fi să schimbi întregul element de caroserie. Asta se poate întâmpla și în caz de accidente rutiere.
În plus de asta, ciobirea vopselei, exfolierea și pierderea stratului de protecție (lacul vopselei) sunt tot probleme estetice ce pot duce la agravarea stării caroseriei mașinii tale.
🟧 În funcție de elementul caroseriei, grunduire și vopsire, costurile încep de la cca. 150 de euro.
Acestea fiind zise, sperăm să nu te lovești de asemenea defecțiuni. Ai grijă pe cât posibil de mașina ta și fă-i reviziile tehnice la timp pentru a te bucura de utilitatea ei ori de câte ori ai nevoie.
Sursa foto: Shutterstock

Pasionat de noutățile din industria auto, dar și de povestea fascinantă a automobilului, Gabriel nu își pierde niciodată curiozitatea. În articolele scrise de el găsești ponturi utile, descrieri amănunțite și analize comparative, pentru ca alegerea viitoarei tale mașini să fie una inspirată. Tot Gabriel îți oferă ghiduri de întreținere corectă a mașinii, pentru o valoare mai bună la revânzare.