autovit.ro
B SECTIUNI

Cat de fiabil este VW Golf V?

Descoperim împreună de ce Volkswagen Golf V a ajuns să fie una dintre cele mai populare compacte de pe piața auto, în contextul în care mulți șoferi încă mai caută acest model în anunțurile cu mașini second-hand. Desigur, nu vor lipsi tot felul de informații interesante despre ce înseamnă Golf 5, de la motorizări la probleme tehnice, dar și cu ce a venit diferit față de predecesorul său, Golf IV.  Hai la bordul unui Volkswagen Golf V!

Volkswagen Golf 5: scurtă istorie

Despre Volkswagen Golf 5 s-au scris și vorbit foarte multe lucruri, de-a lungul anilor. Practic, din anul 2003, atunci când a fost lansată generația a cincea de Golf, se vorbește despre această mașină. Poate ți-ai dorit în adolescență să ai un astfel de autoturism sau l-ai condus cândva, chiar și virtual, în jocul Need For Speed.

Scurtă istorie VW Golf

Volkswagen Golf este o mașină compactă, de tip hatchback, produsă de compania germană constructoare de automobile Volkswagen (prescurtat simplu, VW). Se consideră că Golful a fost gândit pentru a duce mai departe tradiția Beetle. Multe mașini Golf au fost produse la ele acasă, în Germania, mai precis în orașul Wolfsburg – uneori, alintat (pe bună dreptate) și „Golfsburg”. 

Prima generație de Golf a apărut între anii 1974 și 1983 și a fost denumită tehnic Golf Mk1. Au urmat, apoi, Golf Mk2, între 1983 și 1991, Golf Mk3, între 1991 și 1997, Golf Mk4, între 1997 și 2003, Golf Mk5, între 2003 și 2008, Golf Mk6, între 2008 și 2012, Golf Mk7, între 2012 și 2020, respectiv cel mai nou model existent pe piață, Golf Mk8.

Volkswagen Golf Mk5 a revoluționat mai tot ce însemna generația Golf produsă până atunci.

Ce spun oamenii despre Golf 5

În general, Golf 5 s-a bucurat de multe păreri bune, iar cel mai bine vorbesc, evident, proprietarii. Pe de o parte, posesorii mai tineri au apreciat ținuta de drum sportivă, împreună cu un confort foarte bun, datorită suspensiei independente de pe puntea spate. De asemenea, motorizările mai puternice, de peste 100 CP, au contat în alegerea acestei mașini. Pe de altă parte, pe lângă confort, cuplurile cu copii au apreciat dimensiunea portbagajului pentru clasa sa.

Faceliftul din 2005 a venit cu noi opțiuni, materiale și echipări atractive, ceea ce a sporit și mai mult interesul de cumpărare, menținând un preț competitiv pe piața auto. Și designul plăcut, ușor de făcut tuning pe el, a contat în mintea proprietarilor mai tineri.

Prin urmare, Golf 5 pare că a fost genul de mașină care să poată mulțumi pe aproape oricine își dorește un model european din clasa hatchback. În viziunea brandului german, a fost o adevărată „mașină a poporului”. În orice caz, s-a clasat și încă o mai face printre opțiunile de cumpărare, în clasa de mașini compacte fiabile.

Cauți un Golf V? Îl găsești 👉 AICI, în categoria noastră de automobile second-hand de la Volkswagen.

Volkswagen Golf 5: motorizări disponibile

Fie că vrei un Golf 5 pe benzină, fie că preferi unul pe motorină, vei găsi multe variante de propulsoare dintre care poți alege, de la 75 până la 250 CP. Pentru a-ți ușura misiunea, vei vedea, mai jos, și care sunt cele mai populare motorizări Golf 5. 

Volkswagen Golf 5 benzină

Lista motorizărilor pe benzină include propulsoarele

  • 1.4i (75 CP și 80 CP)
  • 1.4 FSI (90 CP)
  • 1.6 MPI (102 CP)
  • 1.6 FSI (115 CP)
  • 1.4 TSI (122 CP, 140 CP, 170 CP)
  • 2.0 FSI (150 CP)
  • 2.0 TFSI pentru GTI și GTI30 (200 CP, 230 CP)
  • 3.2 V6 pentru Golf V R32 (250 CP)

Poate cel mai atractiv motor pe benzină este 1.4 TSI (122 CP). Are valori bune de consum și performează la o putere remarcabilă. Însă, la fel ca la celelalte versiuni 1.4 TSI, a fost semnalat faptul că lanțul de distribuție se rupe, astfel că este necesară o verificare constantă a acestuia. Altfel, poate fi o alegere bună. În caz contrar, ia serios în calcul motorul aspirat 1.6 MPI – oldies, but goldies. Mai clar spus, este cel mai fiabil Golf 5 pe benzină, cu motor aspirat.

totul despre Golf V

Volkswagen Golf 5 diesel

Dieselurile au fost și ele destul de ofertante, de la 2.0 SDI (diesel aspirat, 75 CP), 1.9 TDI (90 CP, 105 CP) și până la 2.0 TDI (140 CP și 170 CP). 

Motorizările 1.9 TDI (vechi, dar duc mulți km) și 2.0 TDI (atenție dacă sunt sau nu cu filtru de particule) sunt alegeri foarte populare, ambele propulsoare termice având un consum decent raportat la un cuplu bun de putere. Aspectele negative ar putea fi zgomotul pronunțat, cu care te poți obișnui, și un consum mai ridicat de ulei, care îți poate da ceva bătăi de cap, cu schimbul și completarea acestuia mai des decât în mod normal.

Volkswagen Golf 5: probleme tehnice comune

Una dintre principalele probleme la Golf 5, în special pe motorizarea TSI, se leagă de ruperea curelei de distribuție. Dacă nu sesizezi problema, de exemplu, motorul are niște sunete suspecte la relanti, și defecțiunea apare în timpul conducerii, atunci costurile suportate ar putea fi foarte mari.

Motoarele FSI (cu injecție directă) sunt pretențioase cu calitatea benzinei. Întreabă fostul proprietar de unde a alimentat cel mai des. Ca idee, se recomandă o cifră octanică mai mare.

Continuăm, pe scurt, și cu alte probleme tehnice semnalate:

  • mai multe loturi de mașini cu motorizarea 2.0 TDI de 140 CP au avut probleme grave cu turbina.
  • probleme comune cu instalația de climatizare, mai precis cu compresorul de climă de la Valeo.
  • izolarea fonică la viteze foarte mari, din cauza chederelor de la geamuri. La unele modele de Golf au fost semnalate scurgeri de apă la interior (de regulă, pe la trapă).
  • cazuri depistate în service-uri, indiferent de motorizare, cu defecțiuni la coloana de direcție, servodirecție, respectiv suspensia față.
  • probleme cu volanta, respectiv zgomote la schimbarea treptelor de viteză.
  • probleme cu funcționarea cutiei DSG, în principiu din cauza întreținerii defectuoase.

Volkswagen Golf 5: costuri și întreținere

Din fericire pentru proprietari, Golf 5 nu este un model scump de mașină, în privința întreținerii și consumabilelor. Piese auto se găsesc atât originale (OE), cât și manufacturate de alți producători, așa-numitele piese „aftermarket”. În funcție de buget, performanțe și durabilitate, vei găsi soluții pentru orice problemă tehnică apărută. 

Cu revizii regulate și cunoașterea defecțiunilor comune, ar trebui să te bucuri mai mult de condus, decât de vizite nedorite la service. 

Vezi ▶ PIESE din toate categoriile de care ai nevoie pentru întreținerea și reparația mașinii tale!

Volkswagen Golf 5 versus Volkswagen Golf 4: diferențe

Specificațiile tehnice de la un Golf 5 au revoluționat mai tot ce a însemnat generația precedentă, și anume Golf 4. Diferențele dintre Golf 5 și Golf 4 sunt sesizabile în următoarele direcții principale: 

  • Design tineresc și competitiv pentru anii 2003-2008. A fost, fără îndoială, o schimbare modernă, în linii și forme atractive. În plus, calitatea elementelor de la bord a fost regândită.
  • Spațiul interior a fost revoluționat cel mai evident: șofat confortabil, pasageri din spate cu loc suficient (inclusiv la picioare), portbagaj generos chiar și pentru familii cu copii (350 L). Astfel, Golf V a devenit o mașină mai mare în lățime și lungime.
  • Tehnologii precum climatizarea zonală, ESP și ABS, 6 airbaguri, dar și o electronică superioară, cu aprindere automată a farurilor, spre exemplu. Tehnologic și din punctul de vedere al siguranței, Golf 4 era o mașină depășită.
  • Mecanică avansată, precum servodirecția electro-hidraulică sau posibilitatea alegerii unei cutii de viteză DSG.

Prin urmare, Golf 5 a fost mai mult decât o reîmprospătare a Golfului 4. A fost un nou început pentru generația de mașini Golf și, într-adevăr, s-a bazat mult pe imaginea și fiabilitatea puternică a unui Golf 4. Probabil de aici a pornit și popularitatea sa.

 Meta descriere: Afla totul despre Golf V ➤ Motorizari disponibile ➤ Probleme si defectiuni tehnice comune la Volkswagen Golf 5

Volkswagen Golf 5: Sfaturi și trucuri de întreținere

Iată câteva sfaturi și trucuri pentru Volkswagen Golf 5:

  • Alege o motorizare eficientă și cu cât mai puține probleme semnalate. Ca o scurtă recapitulare, motorul 1.6 este ideal dacă vrei un Golf 5 pe benzină (se poate combina bine și cu un sistem GPL); motorul 1.9 TDI este ideal dacă dorești un Golf 5 fiabil pe diesel. Pentru mai mult cuplu, orientează-te către 2.0 TDI.
  • Multe modele de Golf FSI și TDI produse până în 2005 au fost semnalate cu diverse probleme (pompă apă, turbină, chiulasa, injectoare, condens faruri, erori martori de bord), așa că cel mai bine orientează-te către un Golf 5 produs după acest an. În plus, poți avea parte și de varianta facelift, respectiv cu îmbunătățiri de după lansarea primelor modele.
  • Dacă alegi un Golf 5 având cutie DSG automată (alegere riscantă, mai ales dacă ai niște semnale clare că nu a fost exploatată corect – „zgomote” în cutie), ai în vedere să faci schimbul de ulei până în 60.000 km (unii îl realizează chiar la 40.000 km), pentru a evita defecțiuni costisitoare. Nu uita nici de filtrul de ulei.
  • Verifică periodic cureaua de distribuție, în special la 1.4, 1.6 TSI pe benzină, iar dacă observi zgomote ciudate la relanti, apelează la un service pentru constatare.
  • Ai grijă la suma cerută pentru un Golf 5, deoarece mulți vânzători vor încerca să profite, fiind încă o mașină căutată. Cel mai bine fă-i o inspecție tehnică, într-un service ales de tine.

Ai luat și permisul moto? Alege una din categoria dedicată de 👉 MOTOCICLETE

Chiar și retras din producție, Golf 5 este o mașină compactă, la căutare pe piața auto second-hand, chit că e vorba de prima mașină sau de una care se încadrează perfect în bugetul tău. Dacă ai urmărit cu atenție toate informațiile din acest articol, este foarte posibil să faci o alegere corectă. Bineînțeles, asta dacă îți dorești să intri în comunitatea numeroasă a posesorilor de Golf 5.

Sursa foto: Shutterstock, site producător

192 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)