autovit.ro
B SECTIUNI

Cum funcționează o cutie automată DSG și care este diferența dintre DSG 6 și DSG 7

Cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj, cunoscută sub numele de DSG, reprezintă o inovație tehnologică remarcabilă, în domeniul transmisiilor auto. Această tehnologie a revoluționat modul în care mașinile schimbă treptele de viteză, combinând avantajele unei cutii automate cu cele ale uneia manuale, într-un sistem unic și eficient.

În acest articol, ne vom concentra pe comparația dintre două cutii de viteze foarte populare și răspândite pe piață, și anume DSG 6 și DSG 7.

Ce este DSG

DSG-ul (Direct Shift Gearbox) este o cutie de viteze cu dublu ambreiaj, controlată electronic, care combină în cel mai eficient mod avantajele unei cutii automate cu cele ale uneia manuale. Cutia DSG este produsă de Volkswagen, în colaborare cu BorgWarner, o companie americană ce produce o gamă variată de piese auto.

Peste 3,5% din totalul autovehiculelor din întreaga lume sunt echipate cu o cutie de viteze DSG, iar grupul Volkswagen fabrică cel mai mare număr de automobile echipate cu o cutie automată.

Dacă te gândești să achiziționezi o mașină rulată cu cutie DSG, trebuie să știi că, pe platforma Autovit, majoritatea dealerilor oferă autovehicule cu garanție. Descoperă modelul Seat Toledo 1.4 TSI Start&Stop DSG Style.

Cum funcționează cutia DSG

Cutia DSG este alcătuită din două cutii de viteze manuale și două ambreiaje, toate montate într-o singură carcasă și configurate să funcționeze ca una singură.

Aceasta este împărțită astfel: transmisia 1 este destinată treptelor 1, 3, 5 și marșarier, în timp ce transmisia 2 este destinată treptelor 2, 4 și 6.

Acest mod de configurare permite și un sistem de răcire mai eficient. De exemplu, dacă utilizezi treptele 2 și 3 pentru o perioadă mai lungă, transmisiile au timp să se răcească. Dacă aceste trepte ar fi aparținut unei singure transmisii, una ar fi fost suprasolicitată, iar cealaltă ar fi rămas neutilizată.

Cutia de viteze DSG este mult peste alte cutii de viteze de pe piață, datorită tehnologiei sale cu dublu ambreiaj, care este mult mai rapidă decât variantele clasice, cu convertizor de cuplu hidraulic. Află totul despre cutia DSG si cum functioneaza, din acest articol.

dsg 6

DSG 6 vs DSG 7 – diferențe

Comparația între cutia de viteze DSG 6 și DSG 7 se bazează, în principal, pe numărul de trepte. Denumirea indică faptul că prima are 6+1 trepte de viteză, în timp ce a doua are 7+1 trepte de viteză. Cu toate acestea, diferențele semnificative apar la tipul cutiei DSG, cuplul maxim suportat și tipul de ambreiaje.

Principalele diferențe între cutia de viteze DSG 6 și DSG 7 includ:

Numărul de trepte de viteză

  • DSG 6 are șase trepte de viteză plus o treaptă suplimentară.
  • DSG 7 are șapte trepte de viteză plus o treaptă suplimentară.

Numărul de ambreiaje

  • DSG 6 utilizează ambreiaje cu discuri multiple umede sau uscate, în funcție de variantă.
  • DSG 7 utilizează două ambreiaje cu plăci uscate.

Capacitatea de cuplu

Capacitatea maximă de cuplu suportată de fiecare cutie poate varia în funcție de varianta specifică a cutiei de viteze. De exemplu, DSG 6 poate avea o capacitate de cuplu de până la 400 Nm, în timp ce DSG 7 poate avea o capacitate mai mare sau similară, dar acest lucru depinde de varianta specifică a cutiei de viteze.

Dezvoltarea și evoluția variantelor

DSG 6 a fost introdus inițial în 2003, iar variantele ulterioare au primit îmbunătățiri tehnice.

DSG 7 a apărut ca o evoluție a tehnologiei, oferind un număr mai mare de trepte de viteză și alte îmbunătățiri, în funcție de variantele specifice.

Dacă ai nevoie de piese de schimb pentru mașina ta, poți găsi o gamă variată, la prețuri accesibile, pe Autovit.ro. Descoperă categoria piese și alege componentele care se potrivesc mașinii tale.

Avantajele și dezavantajele cutiilor de viteze DSG 6 și DSG 7

Iată o serie de avantaje și dezavantaje ale acestor variante:

Avantajele DSG 6

  • Fiabilitate și performanță – DSG 6 este considerată o variantă robustă și fiabilă, oferind performanțe bune în utilizare.
  • Capacitate de cuplu – unele variante DSG 6 pot suporta cupluri motor substanțiale, fiind potrivite pentru motoare cu un nivel de putere mai ridicat.
  • Experiența șoferului – schimbările de viteză sunt adesea percepute ca fiind fluide și rapide, contribuind la o experiență de condus plăcută.

Dezavantajele DSG 6

  • Probleme tehnice raportate – există rapoarte despre anumite probleme cu această variantă, cum ar fi erori ale indicatorului de schimbare a treptelor sau dificultăți în schimbarea treptelor în mod necorespunzător, care pot necesita intervenție și reparații.

Avantajele DSG 7

  • Eficiență și performanță îmbunătățite – DSG 7, datorită numărului suplimentar de trepte de viteză, poate oferi o eficiență îmbunătățită a consumului de combustibil și o performanță generală mai bună, în comparație cu variantele mai vechi.
  • Tehnologie evoluată – DSG 7 reprezintă o evoluție a tehnologiei DSG, beneficiind de îmbunătățiri tehnice și de inovații care pot oferi o experiență de condus îmbunătățită.

Dezavantajele DSG 7

  • Probleme inițiale raportate – anumite variante DSG 7, cum ar fi DQ200, au fost asociate cu anumite probleme tehnice inițiale, cum ar fi limitele de cuplu și unele probleme ale mecanismului de schimbare a treptelor.
  • Costuri mai ridicate de reparație – în cazul în care sunt necesare reparații sau intervenții asupra cutiilor de viteze DSG 7, costurile pot fi, uneori, mai ridicate, în comparație cu alte variante.

dsg 7

Modele echipate cu cutie DSG

În prezent, cutia DSG echipează mașini cu motor amplasat transversal sau longitudinal. Majoritatea mărcilor din cadrul grupului VAG (VW, Skoda, Audi, Seat) vin echipate cu o astfel de cutie de viteze.

Primul automobil de serie echipat cu o cutie de viteze DSG a fost VW Golf Mk4, iar a doua mașină echipată cu această cutie a fost Audi TT 3.2. Inițial, această cutie a fost concepută pentru mașinile sportive, însă, ulterior, inginerii au considerat că ar putea echipa toate autovehiculele cu această cutie minunată.

Dacă ești în căutarea unei mașini cu o cutie automată DSG, s-ar putea să-ți placă modelul Volkswagen Golf 1.6 TDI DSG Highline de la Autovit.ro, platforma cu cel mai mare număr de dealeri profesioniști din România.  

Costuri și performanță

Costul variază în funcție de tipul și de marca mașinii pe care o achiziționezi, însă, de obicei, va depăși suma de 1.400 de euro. Pentru a echipa un Volkswagen Golf cu transmisie DSG, de exemplu, va fi necesară o investiție de aproape 1.800 de euro.

Opiniile diverg în privința performanței și economiei de combustibil între transmisiile automate tradiționale și cutiile de viteze automate DSG. DSG-urile au tendința să fie puțin mai grele decât echivalentele lor, ceea ce poate afecta eficiența consumului.

Luând exemplul unui Volkswagen Golf echipat cu un motor pe benzină de 1,5 litri TSI de 148 CP și transmisie manuală, consumul său variază între 4,91 și 5,25 L/100km, conform noilor teste WLTP. În comparație, același model cu transmisie DSG înregistrează un consum între 5,33 și 5,5 L/100km.

Emisiile de CO2 sunt aproape identice, în jur de 119 g/km, respectiv 118 g/km. De asemenea, timpii de accelerație de la 0 la 100 km/h sunt similari.

Evoluția acestor cutii de viteze a adus îmbunătățiri tehnologice semnificative, precum creșterea numărului de trepte de viteză, optimizarea eficienței consumului de combustibil și adaptarea la cerințele motoarelor moderne.

Surse foto: Shutterstock, Shutterstock, Shutterstock

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)