Este un injector folosit la sistemele de injectie directa a motoarelor diesel.
Inovatia vine de la faptul ca o mini pompa de injectie este integrata in corpul injectorului si astfel nu mai este nevoie de tubulatura de mare presiune, acesta fiind alimentat direct din circuitul de presiune joasa ce vine din rezervor.
Totodata presiunile de injectie de motorina din injector sunt foarte ridicate (2000 bari si peste) si timing-ul momentului de injectie extrem de precis, asigurandu-se astfel o economie de carburant.
Dezavantajul major al acestui sistem s-a dovedit a fi unul acustic, fiind mai galagios decat sistemul common-rail.
Cu toate ca exista un patent pentru aceasta tehnologie inca din 1911 si ca a fost folosit la submarine, locomotive si chiar motoare in doi timpi inca din anii ’30, injectorul pompa a devenit “celebru” dupa ce a fost adoptat pe motoarele grupului VAG.

Vrei să afli ultimele noutăți sau să înțelegi cum funcționează un automobil? Pasionați de industria auto și de piața mașinilor rulate, redactorii Autovit își folosesc experiența pentru a-ți aduce informații relevante și sfaturi, pe blog. Citește știrile, analizele, topurile și ghidurile noastre, dacă vrei să faci o alegere inspirată sau să îți vinzi rapid mașina.