autovit.ro
B SECTIUNI

Totul despre Audi A6 (C6): performanțe, probleme și costuri

Codificată intern cu indicativul C6, cea de-a treia generaţie a modelului Audi A6 a fost lansată în anul 2004. Față de modelul precedent, C6 a crescut în dimensiuni şi, chiar dacă a marcat doar o evoluție la capitolul design, a surprins atât clienții, cât și concurența, cu o serie de tehnologii noi. Printre acestea se numără sistemul multimedia MMI (Multi Media Interface) sau sistemul de injecţie directă, la motoarele pe benzină, denumit FSI (Fuel Stratified Injection). 

Audi A6 a fost oferit în două versiuni de caroserie, sedan şi break (din 2005), iar din punctul de vedere al trenului de rulare, a fost disponibil cu tracţiune faţă sau tracţiune integrală (Torsen). 

Din 2006, Audi oferă şi modelul A6 Allroad, care este derivat din Avant şi care propune o serie de sisteme adaptate pentru un comportament mai bun în teren accidentat. În rândurile de mai jos, îți spunem la ce să te aștepți în cazul unei achiziții premium second-hand, cu oportunitățile și cu riscurile pe care le implică un model trecut de „vârsta a doua”. 

Vezi 👉 AICI oferta noastră de AUTOTURISME

Ce motorizări are Audi A6

Unul dintre atuurile care au adus un plus important faţă de concurenţa directă, la momentul lansării lui C6, a fost interiorul foarte bine finisat. Bordul, butoanele și sistemul multimedia dovedeau atenţia la detalii, iar calitatea materialelor era peste media clasei. Mai mult, Audi A6 era foarte spaţios şi, chiar dacă vorbim de un sedan de clasă mare, capabil să primească cinci pasageri, se conducea plăcut pentru dimensiunile impozante ale caroseriei. 

Dincolo de micile ajustări care au existat aproape în fiecare an, Audi A6 a primit un facelift major în anul 2008. În materie de design, schimbările nu au fost prea importante, cu această ocazie. Farurile cu lumini de zi LED şi stopurile cu LED au adus o imagine nouă, alături de un kit revizuit la nivelul barelor de protecție și de o gamă revizuită de jante. La interior, au fost oferite texturi noi şi materiale mai plăcute, iar ergonomia a beneficiat de o ameliorare minimală.  

Alături de gama nouă de motoare, din punct de vedere mecanic, cea mai importantă noutate a fost reprezentată de schimbările aduse sistemului de tracţiune integrală Quattro. Dacă, până înainte de facelift, acesta transmitea cuplul către punţi în raport 50/50 faţă/spate, după facelift, acesta a fost setat pentru a transmite puterea 40/60 faţă/spate, cu scopul de a reduce caracterul subvirator şi a imprima un comportament mai dinamic. În plus, motoarele pe benzină au primit toate injecţie directă, iar dieselurile au trecut la sistemul common-rail.

Vezi categoria noastră de  ▶ PIESE

motorizari Audi A6

Este important de ştiut că motoarele mari pe benzină au un consum destul de ridicat, aducând costuri de întreţinere însemnate.

Înainte de facelift, Audi A6 a avut trei motorizări diesel, disponibile în patru versiuni de putere: 2.0 TDI (140 CP), 2.7 TDI (163 CP şi 180 CP) şi 3.0 TDI (224 CP). După facelift, au apărut în gamă 2.0 TDI (140 CP şi 170 CP, ambele cu CR), 2.7 TDI (190 CP) şi 3.0 TDI (240 CP). Propulsoarele 2.0 TDI, cele mai recomandate din oferta diesel, sunt foarte economice şi au costuri de întreţinere corecte. Impozitul anual şi costurile poliței RCA se mențin în cote rezonabile. 

fiabilitate Audi A6

În ceea ce priveşte motoarele pe benzină, propulsorul 2.0 TFSI (170 CP, înainte şi după facelift) se remarcă drept cea mai bună opțiune, iar pentru cei care caută mai mult rafinament şi prestaţii dinamice excelente, aceasta este 3.0 TFSI (300 CP, doar după facelift). În funcţie de motorizare, Audi A6 a fost disponibil cu trei tipuri de cutii de viteze: manuală, cu 6 trepte, automată, cu 6 trepte, şi CVT, cu 7 trepte simulate. În cazul motorizării 2.0 TDI, costurile pot fi cel mai bine ţinute sub control, deoarece aceasta este una foarte comună, iar piesele de schimb au preţuri accesibile. La motoarele mari, în special la cele pe benzină, consumul este ridicat, iar întreţinerea devine şi ea mult mai costisitoare. 

Vezi categoria noastră de 👉 AUTOUTILITARE

Probleme comune Audi A6

Probleme comune Audi A6

Din punctul de vedere al fiabilităţii, Audi A6 a fost considerat un model de încredere, dar, de-a lungul timpului, au fost semnalate numeroase inconveniente. Printre acestea se pot număra, în funcție de anul de fabricație și de starea mașinii, cele de mai jos, după cum urmează:

  • probleme la sistemul de climatizare;
  • consum de ulei ridicat la diesel;
  • probleme la sistemul electronic;
  • probleme la nivelul volantului;
  • coduri de eroare, generate în sistemul electric;
  • probleme cu lanțul de antrenare, în special la motorizările FSI;
  • probleme la nivelul bobinelor și termostatelor;
  • risc de fisuri ale chiulasei;
  • probleme cu turbocompresorul, la motorizările TDI.

Cât costă Audi A6 (C6)

Dacă simți că acesta este modelul care ți se potrivește, te vei bucura să descoperi că prețurile unui Audi A6 (C6) este foarte prietenos. Ține cont, însă, că vârsta modelului îl predispune la o uzură pronunțată, așa că va trebui să securizezi un buget consistent pentru revizia inițială și pentru eventualele reparații ce s-ar putea ivi de-a lungul exploatării mașinii. 

Vezi toate ofertele Audi A6 pe AUTOVIT.RO

Prețul unui A6 începe de la aproximativ 3.800 de euro, pentru un exemplar echipat cu o motorizare 2,0 TDI. În același timp, un exemplar cu un motor 3,0 TDI cu un rulaj cifrat în jurul a 200.000 km poate fi achiziționat pentru aproximativ 9.000 de euro. Pentru modelele echipate cu propulsorul de doi litri, pe benzină, prețurile sunt, în medie, mai mici cu 1.000 de euro.

Acum știi mai bine dacă Audi C6 este mașina care ți se potrivește. Cu grijă față de problemele manifestate frecvent și cu o selecție atentă, vei găsi un exemplar cu un rulaj decent și la un preț bun.

Credit foto: Shutterstock

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)