autovit.ro
B SECTIUNI

Totul despre Volkswagen Phaeton II: specificații, motorizări, variante de echipare

Dincolo de filosofia Volkswagen, aceea de a produce mașini fiabile și accesibile, Phaeton este o limuzină luxury aparte în istoria grupului VAG, chiar dacă criticii spun că strategia cu mașina asta a fost una cel puțin neînțeleasă. 

La 20 de ani de la lansarea primului model, împliniți în anul 2022, Volkswagen a afirmat că Phaeton a fost gândit pentru cunoscători și entuziaști. În acest articol aflăm împreună ce înseamnă un Phaeton II și la ce să te aștepți dacă vrei să deții unul. 

Phaeton: limuzina de lux a lui Volkswagen

Cam așa putem să caracterizăm această mașină, pe care însuși Volkswagen a construit-o ca „premium class vehicle”. Mașină premium decorată cu sigla VW, de mașină a poporului? Da, din dorința unui magnat!

Ferdinand Piëch, nepotul lui Ferdinand Porsche, a avut o dorință nebunească cât timp a fost în conducerea VAG, aceea de a produce cel mai bun automobil din lume. În fapt, a vrut producerea unei mașini de lux care să concureze cu modele produse de Mercedes-Benz, cum ar fi S-Class, sau BMW, cu a lui Seria 7. În privința BMW, lucrurile sunt un pic discutabile, deoarece grupul german avea și Audi A8, care putea duce competitivitatea la cote apropiate. Cert este că bătălia cu cei doi producători auto era evidentă.  

Piëch a avut pentru constructorii săi, cei care au rămas alături de el în acest proiect foarte ambițios, mai multe cerințe stricte pentru construcția lui Phaeton, printre care:

  • mașina să poate fi condusă o zi întreagă cu 300 km/h (totuși, ea a fost limitată la 250 km/h), la o temperatură exterioară de 50 grade C, respectiv o temperatură interioară de 22 grade C;
  • rigiditatea torsională a șasiului mașinii să fie de minim 37.000 Nm/ grad;
  • antifonarea capotei să fie una inovativă, mai exact să nu producă aproape nicio vibrație. 

Ca dotări, amintim de:

  • cel mai performant sistem de climatizare cu dezumidificator, evident, la vremea respectivă;
  • scaune electrice cu încălzire, ventilație și masaj;
  • geamuri din sticlă dublă;
  • tetiere automate;
  • perdeluțe pentru lunetă și geamuri spate;
  • suspensie adaptivă pe perne de aer, alături de un sistem cu tracțiune integrală permanentă.

De asemenea, atenția riguroasă la finisajele interioare, cu inserții de lemn natural, trebuia să fie de cea mai înaltă calitate. Practic, tot ce avea mai bun Volkswagen trebuia să se regăsească în Phaeton. Și totul asamblat manual, nu cu roboți. Sub aceste cerințe s-a început, la Dresden, producerea lui VW Phaeton. 

Prima generația de Phaeton, denumire cu origini din mitologia greacă, unde Phaeton era fiul lui Helios – zeul Soarelui, s-a remarcat prin faptul că era o mașină imensă și cu tehnologii complexe, greu de descifrat. Astfel, prezenta destule probleme la partea electronică, fiind practic plină de senzori și tot felul de motorașe. 

În timp, mai mulți și-au permis să dea banii pe un Phaeton second-hand, iar ulterior au observat că mai trebuie să scoată destui bani din buzunar pentru întreținerea ei anuală sau la repararea/ înlocuirea unor piese auto defecte.

phateon generatia 1

Sigla VW, cu filosofie de mașină a poporului, și mașina luxury Phaeton au creat destule controverse. Află mai multe despre ce reprezinta siglele auto și ce informații interesante ascund ele.  

Phaeton II, un pas în față pentru nava amiral

Totuși, din fericire, Phaeton II s-a repoziționat diferit, cu un facelift reușit pentru nava amiral a grupului VAG. 

În primul rând, au mers pe cartea succesului, aceea de a împrumuta linii din designul lui Passat CC. Practic, Phaeton a devenit un Passat mai mare sau, altfel spus, o limuzină de talie mare. În al doilea rând, inginerii Volkswagen au îmbunătățit considerabil fiabilitatea motorului diesel 3.0 V6. Vom vedea că, deși mai sunt și alte motorizări, el este vedeta la noi.

Dincolo de toate acestea, Phaeton II a mai venit cu alte mici îmbunătățiri tehnice, inclusiv un volan dedicat și o regândire a opționalelor. Prin urmare, Phaeton II, produs între 2011 și 2016, este o alegere interesantă dacă vrei o mașină elegantă, de clasă superioară, cu ajutorul căreia vrei să rămâi totuși la limita discreției atunci când vine vorba de prezența în trafic. Asta pentru că mulți vor zice că e un Passat, iar tu trebuie să fii convins că nu ai o problemă cu asta. În plus, tu știi ce conduci, lumea poate să zică ce o vrea. Până la urmă, îți cumperi un VW Phaeton II pentru dotări și spațiu de limuzină.

Ca și echipare, o să te entuziasmeze, considerăm noi, un model full option, cu Distronic, faruri Bi-Xenon adaptive, interior din piele Nappa, încălzire auxiliară Webasto, sonorizare Dynaudio cu 12 difuzoare, trapă electrică sau Soft Close pentru uși și portbagaj. Lista e mult mai lungă.

Ține cont că laturile și performanțele sportive le găsești la cu totul alte modele de mașini VW, cum ar fi, de exemplu, un Arteon. Una peste alta, Phaeton are o caroserie grea, de peste 2 tone, cu niște dimensiuni considerabile, de 5 m lungime. 

De ce să cumperi un Phaeton II, și nu un S-Class sau Seria 7? Sau chiar un Audi A8? Aparent, este o întrebare grea, dar cu un răspuns simplu dacă ești un fan devotat Volkswagen. În plus de asta, poți avea o mașină de lux second-hand, la un preț mai accesibil față de modele menționate.

phateon exterior

phaeon exterior spate

vw phateon interior

Uită-te după un 👉 VOLKSWAGEN PHAETON, care să îți satisfacă toate plăcerile luxury. Multe dintre dotări sunt considerate actuale pentru confortul unei limuzine. 

Motorizare Volkswagen Phaeton II

VW Phaeton 3.0 V6 TDI, care dezvoltă 240 CP, este principalul model de motor diesel vândut pe piața europeană, forța motorului V8 rămânând o opțiune frumoasă, dar parcă prea visătoare pentru zona asta a planetei. 

Așadar, Volkswagen a știut de la bun început că V8-ul va fi în preferințele de peste ocean. Cel puțin așa sperau. Că doar americanii iubesc V8, cum noi iubim să vorbim despre mașini ușor de întreținut. Căci nu zice nimeni că un V8 4.2 l și 335 CP nu este atractiv, dar ne liniștim rapid când vine vorba de costurile de întreținere ale acestuia. 

Alte motorizări pentru Volkswagen Phaeton II

  • 3.6 l FSI este un motor aspirat care dezvoltă 280 CP. Reprezintă o alternativă bună pentru cei care iubesc VW Phaeton, dar preferă benzina. 
  • 6.0 l W12 are o putere de 450 CP, tot pe benzină, fiind piesa de rezistență de pe Bentley Flying Spur și Bentley Continental GT. Gândit tot pentru piața americană sau pentru oricine are bani suficienți de dat.

VW Phaeton II: aspecte, probleme, întreținere

  • mașina prezintă sisteme tehnice și electronice complexe, fapt pentru care există posibilitatea ca nu orice service auto să poate interveni în cazul unor defecțiuni;
  • atenție la vopseaua mașinii, mai ales în zona portierelor și pragurilor;
  • gabaritul mare al limuzinei înseamnă și o atenție deosebită asupra uzurii anvelopelor, respectiv plăcuțelor de frână;
  • dacă vrei un VW Phaeton cu unul dintre motoarele sale puternice, așteaptă-te la vizite dese în stațiile de alimentare cu combustibil. De exemplu, motorul 3.0 TDI poate ajunge și la un consum în oraș de 15 l/ 100 km;
  • costurile de reparații sunt mari, mai ales dacă vorbim de schimbarea distribuției, probleme legate de cutia automată sau suspensia pneumatică. De aceea, sunt necesare revizii corespunzătoare a mașinii. 
  • costurile de întreținere sunt evident mult mai mari decât la un Passat, începând de la impozite și până la reviziile anuale.  

Păreri Volkswagen Phaeton II

Îți recomandăm să cumperi VW Phaeton II second-hand cu istoric de service. Neapărat. Un model care a fost vizibil îngrijit, chiar dacă are un număr considerabil de kilometri, este ceea ce trebuie să mai ai în vedere.

Bugetul ar trebui să fie unul suficient de flexibil, având în vedere pretențiile tale legate de o astfel de mașină, care prezintă dotări premium și, mai ales, o motorizare încă foarte performantă pentru zilele noastre.

phateon d2

Nu ne-ar surprinde deloc ca, la un moment dat, Phaeton să fie readus la viață, de data asta cu un motor electric. Planurile există sub conceptul Phaeton D2, însă decizia de producție este amânată de ceva timp. În concluzie, iubitorii de VW și limuzine deopotrivă, au găsit lucruri atractive la tot ce înseamnă Phaeton, iar următorul model, oricând s-ar dezvălui el, i-ar cuceri.

Sursa foto: Site producător auto

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)