autovit.ro
B SECTIUNI

Analiză: Smart ForTwo (1998-2007)

Prima generație a lui Smart ForTwo a fost lansată în anul 1998, a avut motoarele poziționate în spate, tracțiune spate, două locuri și dimesniuni extrem de compacte, ceea ce au promovat acest model ca cea mai bună alegere pentru un vehicul urban. Smart ForTwo a fost disponibil numai cu motorizări cu trei cilindri și cu o cutie robotizată cu șase trepte. Smart este o subsidiară Daimler, iar denumirea a fost aleasă dintr-o asociere între Swatch și Mercedes, mai precis Swatch Mercedes ART.

Principalul avantaj a lui ForTwo este că putea fi parcat în locuri imposibile pentru alte automobile, lungimea de 2,5 metri neavând rival în industria auto. În plus, agilitatea și manevrabilitatea din traficul urban erau excelente. Prima generație a fost disponibilă în foarte multe versiuni, însă principalele au fost city coupe și city cabrio.

Principalele modificări aduse primei generații au fost făcute în anul 2002, cu ocazia singurului facelift. Atunci au fost aplicate modificări pentru designul exterior și interior, dar acestea au fost doar minore. Motorizările au fost și ele revizuite după cum vom vedea mai jos. Totuși, punctul mai puțin plăcut la smart este cutia robotizată, foarte lentă la schimbarea treptelor. Mai mult, la schimbarea lor există un mic șoc, destul de neplăcut, mai ales la schimbările repetate din traficul aglomerat.

smart fortwo spate exteriorSmart ForTwo – gamă de motorizări

Toate propulsoare au avut trei cilindri și au fost supraalimentate cu turbo. Motorul de bază pe benzină avea o cilindree de 599 cc și era disponibil în trei versiuni de putere: 45 CP, 51 CP și 61 CP. După faceliftul din 2002, cilindreea motorului a fost crescută la 698 cc și au fost oferite două trepte de putere: 50 CP și 61 CP. A existat un singur motor diesel, de 799 cc și 41 CP. Toate propulsoarele sunt extrem de economice, iar cel diesel poate obține valori record.

Smart ForTwo – fiabilitate și întreținere

Smart nu a fost ocolit de probleme și s-a clasat sub media generală a mașinilor de clasă mini în materie de fiabilitate. Topul JD Power din anul 2012 clasează modelul Smart ForTwo Coupe pe locul cinci între modelele de clasă mini. În schimb, ForTwo este foarte ieftin de întreținut, în special datorită valorilor de consum foarte mici, dar și a faptului că reviziile nu sunt scumpe.

Pe piața de second-hand din România, Smart ForTwo are o prezență extrem de bună, cu prețuri care pornesc de la valori de aproximativ 1.300 de euro.

 

3 Comentarii

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CITESTE MAI MULTE DESPRE:
Ne gasesti pe:
Ai intrebari?

Acceseaza sectiunea Ajutor

(031) 860 90 90 (de Luni pana Vineri intre
09:00 - 18:00)