Grupul Volkswagen a anunțat că pregătește o versiune îmbunătățită a platformei MEB (Modular E-Drive System). Noua arhitectură MEB+ promite o autonomie mai mare, de până la 700 de kilometri, dar și o încărcare mai rapidă. Platforma actualizată va sta la baza unui nou model electric accesibil.
- Ce este platforma MEB
- Ce aduce nou MEB+
- Primul model anunțat pe platforma MEB+
- Tehnologiile noi MEB+
- VW intenționează să reducă costurile
Ce este platforma MEB
MEB a fost prezentată ca fiind prima platformă electrică dedicată la nivel global, atunci când VW ID3 compact, prima mașină construită pe baza acestei platforme, a fost prezentată în 2019. VW a folosit-o pentru modelele mărcilor sale, Skoda, Audi sau Cupra, și a oferit-o, pe baza unei licențe, celor de la Ford.
Principalele avantaje ale utilizării acestei platforme au fost: obținerea unui ampatament mai mare, ieșiri în consolă mai scurte și amplasarea motoarele electrice direct la punți.
MEB s-a bucurat de un mare succes, dar, între timp, demersul a fost replicat și de rivali. Iar unii dintre ei au reușit să depășească MEB în ceea ce privește aspectele constructive, dar și ca viteză și cost de încărcare.
Pentru Volkswagen, pe termen lung, acest aspect nu era problematic, întrucât era deja planificată apariția unui succesor. Este vorba despre platforma denumită SSP sau Scalable Systems Platform, care urma să redea avantajul pe piață al celor de la VW, începând cu anul 2025, cu Audi Artemis, urmat de VW Trinity, în 2026, iar mai apoi, până în 2030, prin intermediul celorlalte modele.
Doar că a apărut criza microprocesoarelor, care a afectat și componentele care urmau să fie integrate de platforma SSP, iar proiectul Trinity a fost amânat până în 2028.
Astfel, o schimbare de strategie se impunea, iar aceasta a venit. Volkswagen a anunțat că va face noi investiții pentru ca platforma MEB să fie mai competitivă. Vom vedea, în cele ce urmează, ce presupune upgrade-ul celor de la Volkswagen în ceea ce privește platforma MEB.
Dacă ești în căutarea unei mașini noi sau second-hand, cel mai mare site de anunțuri auto din România te poate ajuta să găsești mașina la care visezi. Vezi oferta de autoturisme de la Autovit.
Ce aduce nou MEB+
Numită MEB+ și prevăzută să apară în 2026, această platformă va oferi șoferilor viteze de încărcare mai rapide și autonomie superioară.
„Această variantă va exploata întregul potențial al platformei actuale, care s-a bucurat de succes, și îi va permite să rămână competitivă”, au declarat surse ale producătorului auto.
Nu a fost anunțată nicio cifră de investiții, dar ziarul german Frankfurter Allgemeine Zeitung spune că proiectul va costa 1,5 miliarde de euro.
Volkswagen nu va schimba arhitectura de 400 de volți a MEB, dar intenționează să crească vitezele de încărcare la 175–200 kW. MEB+ va avea, de asemenea, o autonomie maximă de 700 km, față de cei 550 km ai versiunii actuale.
Ți-ai luat permisul de șofer, iar acum urmează partea cu cele mai mari provocări: să conduci singur propria mașină. Alegerea autoturismului pentru primii ani de șofat este o decizie importantă pentru un șofer începător. Poți afla care sunt cele mai potrivite 10 masini pentru un sofer incepator, din acest articol de pe blogul Autovit.
Primul model anunțat pe platforma MEB+
VW ID. Tiguan va utiliza varianta îmbunătățită a platformei MEB și, cel mai probabil, va intra în producție în anul 2026. Crossover-ul în versiunea electrică va utiliza noi celule de baterie LFP și va fi oferit cu sisteme de propulsie cu două motoare și tracțiune integrală.
Pentru variantele dotate cu motoare termice, noua generație VW Tiguan va fi produsă pe platforma MQB și vor fi disponibile inclusiv sisteme de propulsie plug-in hybrid.
VW ID. Tiguan electric va avea dimensiuni apropiate de variantele cu motorizări convenționale, dar spațiul oferit va fi superior, prin folosirea platformei dedicate sistemului electric de propulsie.
E necesar ca automobilele să fie fabricate din cele mai rezistente și mai maleabile materiale cu putință. De aproape 100 de ani, se studiază rezistența și flexibilitatea materialelor pentru industria auto, iar concluzia este că nu materialele brute sunt eficiente, ci mai degrabă cele compozite, adică materialele care se compun din două sau mai multe elemente. Află totul despre fibra de carbon, din acest articol.
Tehnologiile noi MEB+
Noile caracteristici ale autovehiculelor electrice de la VW vor fi posibile datorită montării unor celule de acumulatori de generație nouă. Volkswagen se va aproviziona cu baterii atât dintr-o nouă fabrică din Salzgitter, Germania, cât și din uzina suedeză planificată să fie construită de partenerul Northvolt.
VW a anunțat că celulele unitare pot găzdui diferite substanțe chimice și pot valorifica efecte de sinergie care vor reduce costurile bateriei cu 50%. Un aspect la fel de important, în condițiile în care modelele electrice ale constructorului german trebuie să facă față concurenței puternice.
Mașina electrică este o investiție destul de costisitoare. Informează-te, înainte să cumperi! Află care sunt cele mai comune probleme la masinile electrice, din acest articol!
VW intenționează să reducă costurile
VW a anunțat că va oferi o baterie LFP pentru modelele chinezești, dar nu a spus dacă opțiunea va fi disponibilă pentru mașinile europene. Tehnologia folosită pentru noua variantă ar putea compensa creșterea prețurilor bateriilor, prin eliminarea nevoii de nichel și cobalt, materiale foarte costisitoare.
În plus, noua celulă unitară ar putea oferi avantaje de ambalare și de autonomie, permițând constructorului să integreze o baterie mai mare în cei 370 de litri de spațiu disponibil pentru acumulatorul MEB. Și nu este totul: VW ar putea folosi, de asemenea, avantajul volumului de modele, pentru a reduce costurile de producție.
Până acum, numai marca VW a vândut peste 500.000 de mașini pe platforma MEB, care stă la baza unui total de 12 produse ale Grupului. Iar producătorul auto plănuiește să construiască 10 milioane de mașini, pe noua platformă, o țintă care urmează să fie atinsă prin extinderea semnificativă a gamei.
sursa foto: shutterstock
Pasionat de noutățile din industria auto, dar și de povestea fascinantă a automobilului, Gabriel nu își pierde niciodată curiozitatea. În articolele scrise de el găsești ponturi utile, descrieri amănunțite și analize comparative, pentru ca alegerea viitoarei tale mașini să fie una inspirată. Tot Gabriel îți oferă ghiduri de întreținere corectă a mașinii, pentru o valoare mai bună la revânzare.